Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med Android Auto og Google maps

Startet av IvarAndreas, torsdag 26. januar 2023, klokken 19:53

« forrige - neste »

IvarAndreas

Jeg har problemer med at Google maps til stadighet mister signalet slik at bilens posisjon på kartet ikke fungerer. Når jeg starter bilen fungerer det som forventet, men etter en kort stopp finner den ikke igjen signalet. Det er neppe feil i mobiltelefonen da det fungerer lynraskt på telefonen så snart jeg kobler ut bilen. Kan det være noe galt med mottaket av signalene i Android Auto? We Support mener det ikke er noe feil med bilen da Android Auto bare speiler telefonen.
Har 3.0 installert, men problemet var der tidvis tidligere også. Oppstår nær sagt hver gang etter en kortere stopp nå mot mer sporadisk tidligere.
Har noen andre opplevd noe lignende?

Krokstein

Sitat fra: IvarAndreas på torsdag 26. januar 2023, klokken 19:53
Jeg har problemer med at Google maps til stadighet mister signalet slik at bilens posisjon på kartet ikke fungerer. Når jeg starter bilen fungerer det som forventet, men etter en kort stopp finner den ikke igjen signalet. Det er neppe feil i mobiltelefonen da det fungerer lynraskt på telefonen så snart jeg kobler ut bilen. Kan det være noe galt med mottaket av signalene i Android Auto? We Support mener det ikke er noe feil med bilen da Android Auto bare speiler telefonen.
Har 3.0 installert, men problemet var der tidvis tidligere også. Oppstår nær sagt hver gang etter en kortere stopp nå mot mer sporadisk tidligere.
Har noen andre opplevd noe lignende?
Det mest logiske er vel at support ikke har helt rett og at Android Auto henter GPS signal fra bilen. Det er også det mest logiske designet (om jeg skulle implementert en slik løsning selv)
ID.4 GTX

IvarAndreas

Nja. Bilens gps fungerer som den skal. Kan bytte til bilens som fungerer og tilbake til Android som ikke fungerer.

PTh

Jeg har hatt samme feil med Android Auto. Da var det batterioptimalisering på telefon som var problemet. Når jeg skrudde av det forsvant problemet

IvarAndreas

Det kan nok være mulig for meg også. Telefonen står på sparemodus så tester med å skru det av i morgen. Takker så mye for tips.

gte-bjørn

Når du bruker Android Auto så kjører appen på telefonen, jeg tviler sterkt på at det er noen mulighet for den å hente GPS fra bilen. Det ville vært ganske komplisert å legge til en slik mulighet og ser ikke poenget med det sålenge det er forventet å funke på telefonen.

daktari

Sitat fra: IvarAndreas på torsdag 26. januar 2023, klokken 23:48
Det kan nok være mulig for meg også. Telefonen står på sparemodus så tester med å skru det av i morgen. Takker så mye for tips.
Tipper dette er løsningen. Batterisparing bruker GPSen ganske sjelden.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

IvarAndreas

Testet uten batterisparing på telefonen i dag og det er ingen endring. Brukte lang tid på å finne signal i morges og så ble det helt borte etter kort tid.

PTh

Kom på at det jeg endret var inne på tillatelser for appen. Endret at maps skal ha tillatelse til lokasjon hele tiden, ikke kun når appen brukes.

IvarAndreas

Ok. Da er innstilling endret så får jeg teste i morgen. Takker så mye for tips.

IvarAndreas

Sitat fra: PTh på lørdag 28. januar 2023, klokken 16:05
Kom på at det jeg endret var inne på tillatelser for appen. Endret at maps skal ha tillatelse til lokasjon hele tiden, ikke kun når appen brukes.
Det ser ut til å ha løst problemet. Prøvde et par korte stopp på en kjøretur tidligere i dag og posisjonen kommer opp umiddelbart.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA