Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Overgang fra volvo v70 med forhjulsdrift til tm3 eller tmy rwd?

Startet av nybil, torsdag 26. januar 2023, klokken 16:36

« forrige - neste »

nybil

Valgets kvale, alltid tenkt at neste bil skal ha awd, men har stort sett gått fint.

Vil en tmy eller tm3 være en positiv opplevelse på vinteren kontra en v70? Tenker opp bakker med snø og generelt. Piggdekk på v70 i dag, og vil ha det på eventuelt ny bil og.

Motorwatt

Jeg har hatt 48 biler (!), og bare noen få med forhjulsdrift. Bakhjulsdrift eller AWD "for ever"! Det blir en overgang, men når du får først får teken vil du aldri vende tilbake. TMY/TM3 er godt balanserte biler, så det gjør bakhjuldsdrift enda bedre (og morsommere). MIN MENING!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OlaM

Blir nok bedre ja. Opp bakker er jo bakhjulstrekk generelt en fordel, i tillegg er antispinn mye jevnere på elektrisk. Det som er kjekt med firhjulstrekken er jo at du får større batteri også, men nå er jo prisforskjellen veldig stor. tipper du blir fornøyd, men kanskje ta en kikk på Finn etter gode muligheter hvis brukt AWD frister. På sommeren kommer du ikke til å angre i alle fall, bakhjulsdrevet Model 3 er ekstremt effektiv.
'21 3LR

nybil

Det viktigste er jo sikkerheten og fremkommelighet, ikke gøy å spinne/sladde om dere skjønner :) Husker bare fra mine yngre dager, at da var det bmw med bakhjulsdrift alle skulle ha, pga morsom å kjøre ol.

Så om dere mener at bakhjulsdrift er "mye" bedre så er jo det et plus, og noe som gjør at man kanskje ikke trenger å kaste seg på denne awd bølgen!

Motorwatt

Tja- Sier vel ikke annet enn at bakhjulsdrift er bedre enn forhjulsdrift, og at bakhjulsdrift på Tesla er bedre enn de fleste andre med bakhjulsdrift. AWD er best. Budsjettet avgjør.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

syklisten

Etter å ha eid fire biler med RWD, seks med FWD, og tre med AWD - så er i hvert fall et av mine absolutte kriterier for hovedbilen at den skal ha AWD. Biler uten kommer ikke på kanskje-listen min engang.

Du kjøper jo fortrinnsvis bil for deg selv, og ikke neste eier, men vil vel også tro at en bil med AWD er mye mer lettsolgt også, når den tid kommer.

Syklist

Har klart meg med forhjulsdrift i 36 år og opplevde Model 3 med RWD som betydelig bedre i bratte bakker.  AWD har jo enda bedre fremkommelighet og stabilitet på glatt føre, men er ikke et must.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA