Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vannservice - ser etter lokale

Startet av Eyvind, lørdag 27. oktober 2012, klokken 20:39

« forrige - neste »

Eyvind

Hei,
begynner å bli nervøs for batteriene og trenger vannservice. Gjør dette selv, men gradestokken er ikke på min side. Dessuten har vi snekkere hos oss som skifter taket, og de trenger ladestasjonen min til utstyret sitt :-(

Er det noen i Kristiansand som kan tilby et passelig oppvarmet lokale til dette? Bor på Lund selv, så gjerne deriområdet. Tenkte egentlig å gjøre dette søndag eller mandag nå, men er fleksibel.

Et alternativ er parkeringskjeller på jobb, men det er litt upraktisk.
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

elektrolux

Det er ikke så lett å få opp temperaturen på Berlingo batteriet.

På en Saxo/P106 vil laderen varme batteriene litt, mens Berlingoen med sin seperate krets for SAGEM boks og batteri ikke kan nytte dette.

Kjøring hjelper heller ikke, slik det gjør på Think med sin vannkjølte motor og inverter.

Et tips er store underjordiske parkeringshus. De har ofte en behagelig temperatur. Andre alternativ er et industrilokale.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Eyvind

Yes, brukte parkeringskjelleren på jobb, men det er litt keitete med tanke på tidspunkter og slikt.
Det ideelle hadde vært å kjøre på jobb, sette igang charging eller hva det kalles igjen, og kunne fylle når dagen er over, evt jobbe litt utover ettermiddagen.

Men usikker på hvor lang tid det tar før bilen er klar for vann.
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

Eyvind

Der fikk jeg tak i Ev-lite. Bilen viser 520 timer overcharching. Ingen katastrofe mao. Du mente jo tidligere at bilen faktisk kunne kjøre til bilen selv ba om vannservice. Men tror jeg skal ta service nå okke som - blant annet fordi servicen sist ikke gikk 100 % etter boka og den brukte en del vann.

Hva tror du om prosedyren jeg nevnte med å kjøre på jobb og fylle på ettermiddagen?
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA