Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lakkskade på grunn av foring, Tesla nekter å fikse

Startet av thebadger, onsdag 25. januar 2023, klokken 11:12

« forrige - neste »

thebadger

Hei! Jeg har en model3 der gummilisten ved vinduet på samtlige dører har gnidd vekk lakk i dørkarmen.
Jeg har prøvd å ta det hos Tesla service, de sier at det er min skyld fordi jeg ikke har vasket bilen.
Jeg vasker bilen for hånd 2 ganger i måneden så det er bare tull, men de nekter å gjøre noe med det.

Er det noen som har erfaring med dette eller tips til hva jeg gjør nå? Jeg tenkte forbrukerrådet, men jeg har hørt at Tesla pleier å dra ut disse sakene helt til det havner i retten.
Er det eventuelt en rimelig sak å få fikset på et lakkverksted? Var innom lakkverkstedet Tesla bruker her i byen og de skulle ha flere tusen kroner.

Svk

Pakninger som gnisser er klart en garantisak, hvert fall når bilen vaskes regelmessig sånn du gjør...
Hadde vært en annen sak om pakningen ikke gnisset, og det var mye skitt/grus/dårlig vask.

Her må du stå på... 

thebadger

Sitat fra: Svk på onsdag 25. januar 2023, klokken 12:11
Pakninger som gnisser er klart en garantisak, hvert fall når bilen vaskes regelmessig sånn du gjør...
Hadde vært en annen sak om pakningen ikke gnisset, og det var mye skitt/grus/dårlig vask.

Her må du stå på...
Takk, men det er liksom ikke mer å stå på når de sier at det er sand når jeg har argumentert med jevnlig vask.

model3pw

Ser resten av bilen din flott ut og det er det områder der som er stygt ville jeg ikke gitt meg.

Selv har jeg gnisning av pakning på venstre bakdør-terskel, men holder området rent for sand/skitt slik at jeg kun har trengt å gnikke bort svarte gnissemerker.



Svk

skal pakningen gnisse så må den være for stor,feil montert eller for hard. dette er klart en teknisk feil og skal dekkes av bilens garanti

Hideyowife

Vi har fått avslag på akkurat det samme på vår bil. Alle dørkarmer har lakk skader pga pakninger. Tesla sier at det har skjedd fordi vi ikke har holdt dørene rene på innsiden. Helt latterlig. Jeg har heller ikke kommet noen vei med mine klager til Tesla. Når jeg spurte om dette var en "feature" og ikke produksjonsfeil fikk jeg ikke noe svar.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Hideyowife

Fyllte ut skjemaet "Klage på kvalitet" fra Forbrukerrådet. Tok bildet av det å har bedt om service ref klage. Så får vi se. Tar det videre om de avslår det igjen. Mutter kjører en 2006 Polo og finnes ikke antydning til slik slitasje i lakk på den gamle haugen av en bil.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA