Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2023.2.x

Startet av sjokomelk, onsdag 25. januar 2023, klokken 07:00

« forrige - neste »

mthoring

Spraking med DAB her også. Kjekt at det ikke bare er meg.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Stjerneglis

2023.2.12 ble installert i går kveld. Små forbedringer/bufixes. Merket ikke noe spesielt i morges.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

geear

Sliter med at bilen ikke har mediakilde hver gang jeg har vært ute av bilen nå, både på 2.10 og 2.12 har det vært slik. Det er stille og jeg må velge Spotify igjen hver gang jeg setter meg inn.

Motorwatt

Synes det er rart at man til stadighet opplever feil på enheter i bilen som har fungert i årevis, og som helt tydelig relaterer seg til firmware. Noen retningslinjer må vel finnes for programmere i utviklingsavdelingen? Og hva med test og kvalitetskontroll?

Jeg har mere enn en gang fått opplyst fra SC at de kjenner til feilen, og at den vil bli rettet i versjon xxxx.x.xxx, men som det tar 4-8 uker å få publisert, Det mest spesielle jeg har opplevd var en feil jeg i begynnelsen av januar for 2 år siden fikk opplyst ville rettes i neste versjon (og da med versjonsnummer), men som ikke kom før i slutten av mars. Nesten 12 uker tok det. Hva skjer i mellomtiden?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lucaria

#64
Etter jeg fikk tilbake min bil fra service så føles rattet helt annerledes. Nå er det lettere styring på "komfort" og stramere styrning på "sport", noe som er tvertemot hvordan det har vart for meg siden September  ???

Jeg ser i brukerveiledning at det er slik det skal vare. Har jeg hatt helt motsatt dette då, som de nå fikset på servise? Veldig rart og det står ikke noe om det i historikken. Når jeg satte meg i bilen stod det bare "små oppdateringer" eller hva det nå pleier stå når de ikke spesifiserer.

førategangtesla

#65
Sitat fra: geear på fredag 24. februar 2023, klokken 09:05
Sliter med at bilen ikke har mediakilde hver gang jeg har vært ute av bilen nå, både på 2.10 og 2.12 har det vært slik. Det er stille og jeg må velge Spotify igjen hver gang jeg setter meg inn.

Samme her, pluss at det kan virke som om bilen henger litt når jeg setter meg inn. Tar noen sekunder før skjermen responderer. Jeg fikk også dette etter 2.10 og 2.12. Jeg tok resett i dag morges og muligens hjalp det, men det kan jo være tilfeldig. Har du merket noe til at det tar tid for spotify å laste inn? Jeg synes dette også var en ting etter de siste to oppdateringene, jeg må kjøre et minutt før den lastet inn sangene.

Edit. Nok en rar ting jeg føler skjedde etter de to siste oppdateringene, lysbildet fra frontlyktene senker seg, altså synker ned slik at den lyser kun 8-10 meter forann bilen, etter litt tids kjøring hever de seg igjen og er helt normale resten av turen, skjer av og til og bare i starten av turen. Jeg har stusset litt på om det kan ha vært forbindelse med noen bakketopper eller noe, men jeg aner ikke. Dette har heller ikke skjedd etter at jeg tok en resett, men igjen så kan det jo være tilfeldig.

Motorwatt

Normalt går bilen i "Sleep Modus" ca. 30 minutter etterat den er forlatt. Da skrues de fleste systemer helt av for å spare batteriet, og da tar det litt tid å starte den opp igjen. Hvis bilen er våken, starter den opp omtrent umiddelbart. Det kan være flere årsaker til at bilen ikke sovner som for eksempel datautveksling mellom Teslas servere og bilen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stjerneglis

Jeg tar alltid en resett etter hver eneste oppdatering FØR jeg tar i bruk bilen for å unngå slike sw hickups som dere beskriver under.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

førategangtesla

Sitat fra: Stjerneglis på lørdag 25. februar 2023, klokken 09:34
Jeg tar alltid en resett etter hver eneste oppdatering FØR jeg tar i bruk bilen for å unngå slike sw hickups som dere beskriver under.

Ok, så det kan altså være noe i dette da. Har du opplevd slike rare greier du også?

Kim-

Sitat fra: Stjerneglis på lørdag 25. februar 2023, klokken 09:34
Jeg tar alltid en resett etter hver eneste oppdatering FØR jeg tar i bruk bilen for å unngå slike sw hickups som dere beskriver under.

Etter å ha hatt tesla siden 2018 har jeg aldri gjort dette. Etter bilen har oppdatert seg restarter bilen, så restarten er allerede gjort
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Min erfaring etter 124 (!) oppdateringer er at det kan hjelpe med en reset. Den reset som oppdateringsrutinen gjør automatisk etter installasjonen, er ikke alltid nok. Jeg glemmer det fra tid til annen, og da kan det dukke opp småfeil som retter seg etter reset.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stjerneglis

Sitat fra: førategangtesla på lørdag 25. februar 2023, klokken 09:35
Sitat fra: Stjerneglis på lørdag 25. februar 2023, klokken 09:34
Jeg tar alltid en resett etter hver eneste oppdatering FØR jeg tar i bruk bilen for å unngå slike sw hickups som dere beskriver under.

Ok, så det kan altså være noe i dette da. Har du opplevd slike rare greier du også?

Nei, har ikke opplevd hittil
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

OhmPaPa

Sitat fra: Stjerneglis på lørdag 25. februar 2023, klokken 09:34
Jeg tar alltid en resett etter hver eneste oppdatering FØR jeg tar i bruk bilen for å unngå slike sw hickups som dere beskriver under.

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 25. februar 2023, klokken 10:40
Min erfaring etter 124 (!) oppdateringer er at det kan hjelpe med en reset. Den reset som oppdateringsrutinen gjør automatisk etter installasjonen, er ikke alltid nok. Jeg glemmer det fra tid til annen, og da kan det dukke opp småfeil som retter seg etter reset.

Jeg har samme erfaring og tar en ekstra reset. Glemmer en skjelden gang og har opplevt smårusk som ble bedre da endelig tok reset'en.

knegg

Viskeren lever nå helt sitt eget litt. Helt tørt og lyst på ettermiddagen så bestemmer de seg for å viske hvert 10. sekund.
2020 Model 3

Motorwatt

Jeg fikk 2023.2.12 først i dag. Tror at denne er blitt holdt tilbake for S/X inntil de fikk rettet feilen med støy etc. på DAB for nå virker den som den skal.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA