Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model Y

Startet av Nimrad, tirsdag 24. januar 2023, klokken 07:57

« forrige - neste »

Lucaria

Nokian R5 uler en god del, men det er mest på bar asfalt. Syns personlig ikke at det er så ille da jeg ikke syns typen av lyd er irriterende.

førategangtesla

Jeg valgte 19" gemini til min MYP når jeg hadde utlevering i desember. Jeg fikk bilen på R5 EV og jeg er veldig fornøyd med disse, kjempebra grep på både snø og is og de er relativt stille på motorvei.


clasiboi

Er det noen som har hentet bil i Trondheim i 23 og kan bekrefte at det leveres Hakka R5 på 19" Gemini. Selger i Trondheim hevder hardnakket at det leveres R3

bruker123

Det bekreftes. Fikk den på lørdag i Trondheim og det var R5.


msveen

Sitat fra: Otkristo på tirsdag 24. januar 2023, klokken 10:35
Sitat fra: heiho på tirsdag 24. januar 2023, klokken 10:32
Så alle nye teslaer nå blir levert med Nokian R5?
Ja

Litt rart de sier det når konfiguratoren nå sier at bilen leveres med R3 - uansett dimensjon...

RJK

Sitat fra: msveen på tirsdag 14. mars 2023, klokken 15:15
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 24. januar 2023, klokken 10:35
Sitat fra: heiho på tirsdag 24. januar 2023, klokken 10:32
Så alle nye teslaer nå blir levert med Nokian R5?
Ja

Litt rart de sier det når konfiguratoren nå sier at bilen leveres med R3 - uansett dimensjon...
Tesla skrapte vel opp alt av R3 som var å finne i markedet i november/desember, så de måtte over på R5. Jeg synes det hadde vært merkelig om de plutselig fikk inn nye R3, da det vel er/var utgående modell, og R5 da har overtatt.

Sagt på en annen måte, tror ikke det finnes R3 å få tak i lengre i de dimensjoner Tesla benytter, og de vil vel neppe produseres mer. R5 har nok overtatt for godt. Men har du info om noe annet enn en eventuelt utdatert tekst, så er jeg lett å overbevise.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

msveen

Sitat fra: RJK på tirsdag 14. mars 2023, klokken 21:55
Sitat fra: msveen på tirsdag 14. mars 2023, klokken 15:15
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 24. januar 2023, klokken 10:35
Sitat fra: heiho på tirsdag 24. januar 2023, klokken 10:32
Så alle nye teslaer nå blir levert med Nokian R5?
Ja

Litt rart de sier det når konfiguratoren nå sier at bilen leveres med R3 - uansett dimensjon...
Tesla skrapte vel opp alt av R3 som var å finne i markedet i november/desember, så de måtte over på R5. Jeg synes det hadde vært merkelig om de plutselig fikk inn nye R3, da det vel er/var utgående modell, og R5 da har overtatt.

Sagt på en annen måte, tror ikke det finnes R3 å få tak i lengre i de dimensjoner Tesla benytter, og de vil vel neppe produseres mer. R5 har nok overtatt for godt. Men har du info om noe annet enn en eventuelt utdatert tekst, så er jeg lett å overbevise.

;)

Hope so:)

VoltWay

Kan du be om å få levert ny bil med andre vinterdekk enn de normalt leverer med? Kan en ev. kjøpe felgene utenom og dekk der de er billigst?

RJK

Sitat fra: VoltWay på lørdag 24. juni 2023, klokken 09:41Kan du be om å få levert ny bil med andre vinterdekk enn de normalt leverer med? Kan en ev. kjøpe felgene utenom og dekk der de er billigst?
Tesla leverer bare ferdige dekk+felg-pakker.

Skal du ha noe annet, må du ev. kjøpe rett felg(felg+dekkpakke) med bilen, og så bytte "gummi" til noe du selv vil ha, og deretter håpe du får solgt de du tar av til en ikke alt for lav pris.

Alternativt, kjøp rett felgtype på finn.no, og ønskede dekk utenom, eller uoriginal dekk+felg-pakke fra 3dje-part.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

VoltWay

Sitat fra: RJK på lørdag 24. juni 2023, klokken 11:39
Sitat fra: VoltWay på lørdag 24. juni 2023, klokken 09:41Kan du be om å få levert ny bil med andre vinterdekk enn de normalt leverer med? Kan en ev. kjøpe felgene utenom og dekk der de er billigst?
Tesla leverer bare ferdige dekk+felg-pakker.

Skal du ha noe annet, må du ev. kjøpe rett felg(felg+dekkpakke) med bilen, og så bytte "gummi" til noe du selv vil ha, og deretter håpe du får solgt de du tar av til en ikke alt for lav pris.

Alternativt, kjøp rett felgtype på finn.no, og ønskede dekk utenom, eller uoriginal dekk+felg-pakke fra 3dje-part.
Takk for det. Jeg har prøvd å lese litt om emnet, men det betyr vel ikke noe om jeg kjøper Tesla-felger eller andre merker så lenge det er riktig type? Ved ev. videresalg er stort sett ikke vinterhjulene avbildet en gang, med mindre det skjer på vinterhalvåret.

RJK

Sitat fra: VoltWay på lørdag 24. juni 2023, klokken 18:18
Sitat fra: RJK på lørdag 24. juni 2023, klokken 11:39
Sitat fra: VoltWay på lørdag 24. juni 2023, klokken 09:41Kan du be om å få levert ny bil med andre vinterdekk enn de normalt leverer med? Kan en ev. kjøpe felgene utenom og dekk der de er billigst?
Tesla leverer bare ferdige dekk+felg-pakker.

Skal du ha noe annet, må du ev. kjøpe rett felg(felg+dekkpakke) med bilen, og så bytte "gummi" til noe du selv vil ha, og deretter håpe du får solgt de du tar av til en ikke alt for lav pris.

Alternativt, kjøp rett felgtype på finn.no, og ønskede dekk utenom, eller uoriginal dekk+felg-pakke fra 3dje-part.
Takk for det. Jeg har prøvd å lese litt om emnet, men det betyr vel ikke noe om jeg kjøper Tesla-felger eller andre merker så lenge det er riktig type? Ved ev. videresalg er stort sett ikke vinterhjulene avbildet en gang, med mindre det skjer på vinterhalvåret.
Må bare passe på at de er innenfor spesifikasjoner, og da tenker jeg ikke bare felgstørrelse og bredde, samt bolthull/boltsirkel (antall, plassering og diameter) men og på både impress og vektgrenser de skal takle.

Sjekk f.eks. denne artikkelen om temaet:

https://vianor.no/felger/slik-velger-du-riktige-felger-til-bilen-din/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

VoltWay

Sitat fra: RJK på lørdag 24. juni 2023, klokken 18:51
Sitat fra: VoltWay på lørdag 24. juni 2023, klokken 18:18
Sitat fra: RJK på lørdag 24. juni 2023, klokken 11:39
Sitat fra: VoltWay på lørdag 24. juni 2023, klokken 09:41Kan du be om å få levert ny bil med andre vinterdekk enn de normalt leverer med? Kan en ev. kjøpe felgene utenom og dekk der de er billigst?
Tesla leverer bare ferdige dekk+felg-pakker.

Skal du ha noe annet, må du ev. kjøpe rett felg(felg+dekkpakke) med bilen, og så bytte "gummi" til noe du selv vil ha, og deretter håpe du får solgt de du tar av til en ikke alt for lav pris.

Alternativt, kjøp rett felgtype på finn.no, og ønskede dekk utenom, eller uoriginal dekk+felg-pakke fra 3dje-part.
Takk for det. Jeg har prøvd å lese litt om emnet, men det betyr vel ikke noe om jeg kjøper Tesla-felger eller andre merker så lenge det er riktig type? Ved ev. videresalg er stort sett ikke vinterhjulene avbildet en gang, med mindre det skjer på vinterhalvåret.
Må bare passe på at de er innenfor spesifikasjoner, og da tenker jeg ikke bare felgstørrelse og bredde, samt bolthull/boltsirkel (antall, plassering og diameter) men og på både impress og vektgrenser de skal takle.

Sjekk f.eks. denne artikkelen om temaet:

https://vianor.no/felger/slik-velger-du-riktige-felger-til-bilen-din/
Jeg antar de som selger felg har kontroll på slikt om jeg søker etter regnr, men kan selvsagt sjekke spesifikasjonene òg. Vianor har kanskje en runde DNB-tilbud på -25% før vinteren kommer, og da kan jeg kjøpe vinterhjulene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA