Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaring hvitt interiør?

Startet av tklev, lørdag 21. januar 2023, klokken 20:37

« forrige - neste »

tklev


Linka

Ser veldig lekkert og futuristisk ut. Får mye skryt fra andre som sitter på.
Har hatt hvite seter i Model 3 med småbarn, og de er like hvite tre år etter (brukte beskyttelse under bilstolene). Vasket over setene ca en gang i måneden med interiørsjampoo fra Colorlock for den type stoff. Har våtservietter liggende i bilen, og vasker over synlige flekker når jeg ser dem.

Eneste bummerten jeg gjorde var at jeg glemte at jeg hadde helt nye, blå bukser på og tok en lang kjøretur. Er ørlite skjær av blått igjen fremdeles. Men har ikke prøvd sterkere stoffer enn Colorlock sine produkter for å få det bort. (Finnes visstnok noe).

Sorte seter blir også skitne, man få bare en mer synlig påminnelse med hvite.

tklev

Regner med de setene ikke ble produsert for bruk i Giga Tyskland? Er vel såpass få som har fått hvite seter fra Tyskland, men ser de starter å komme nå. Er vel sikkert samme stoff, men uansett litt nysgjerrig.

Takk for tips 🙏🏻

Linka

Nei, men har nå hvite seter i Y fra Kina. Så det tilsier vel at vi ikke har dårlig erfaring når vi har valgt det to ganger.

Det koster jo noen kroner ekstra, så om det er verdt det er en smakssak. Vi vil heller bruke noen kroner ekstra på innvendige tillegg enn utvendig, for fancy felger osv. ser vi ikke noe til når vi sitter inni.

Det er en reell greie med overføring av blåfarge fra nye bukser, så om tanken på at du av og til sitter på et teppe for å beskytte setet er fjern, gå for sort. Overføringen av farge skjer på sorte seter også, du bare ser det ikke så godt. Men å ha en pakke med våtservietter liggende og vaske over i 20 sek rett etterpå fjerner det. Verre om det blir sittende på.

MooCow

Sitat fra: tklev på søndag 22. januar 2023, klokken 05:31
Regner med de setene ikke ble produsert for bruk i Giga Tyskland? Er vel såpass få som har fått hvite seter fra Tyskland, men ser de starter å komme nå. Er vel sikkert samme stoff, men uansett litt nysgjerrig.

Takk for tips 🙏🏻

Tidlegare i konfiguratoren til Model 3 så stod det at kvit var det mest beste og mest holdbare setestoffet, usikker når dei tok vekk denne teksten.

Toalmar

Hadde hvitt interiør på vår TM3 som vi hentet ut mars 2019. Syntes det var rått med hvite seter, men ettersom jeg går i jeans omtrent alltid så var det antagelig ikke det smarteste. Bilen fikk utvendig Coating og innvendig behandling kun uker etter at jeg fikk den, men det var blåskjær på førerstolen når vi solgte den i mars 2020.
Så skal jeg ha Tesla igjen, så blir det sort interiør. Som nevnt lenger opp i tråden, bruk heller de ekstra kronene på noe annet. Er også usikker på om du får betalt for det når du eventuelt selger den. Jeg følte den gang jeg solgte bilen at det var mindre henvendelser pga at det
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Gladtrd

Hentet ut en TMYP Quicksilver med hvite seter i romjula. De er veldig hvite i starten og man er svært usikker på om det egentlig var fornuftig valg, men de er forsåvidt enkle å holde rene. Har hatt hvite seter i 5,5 år i Model X tidligere og angrer ikke.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

olavxxx

Trodde jeg svarte her i går.
Jeg kjøpte min første elbil i 2017 (X), det ble da hvit X med hvitt interiør.
Hvit/hvit komboen var jo det som fikk meg til å se på Tesla i utgangspunktet.

På den tiden var hvit ekstra kostnad for lakk også.
Var egentlig fornøyd med interiøret, men bilen var for gigantisk.
Så jeg solgte den i 2018 og bestilte en 3P som jeg fikk mars 2019.
Den var også hvit/hvit, igjen var hvit lakk ekstrakostnad.

Når jeg nå kjøpte en Berlin YP, så ville jeg ikke ha hvit lakk igjen.
Følte at jeg hadde hatt "nok" hvit lakk, selv om jeg var fornøyd med kvaliteten og finishen, menville ha følelsen av å ha noe helt nytt :P

Så jeg bestilte en blå YP med sort interiør og inkludert AP.
Men da ble den pushet til 2023, så kom jo moms og vektavgift, så derfor la jeg inn bestilling på en hvit YP med sort interiør.

Jeg synes fremdeles det er litt synd jeg endte opp med hvit lakk igjen, men det får nå bare være :P
Interiøret er jeg fornøyd med sort, men jeg kommer til å hive matt karbon over "treverket" på dash og dører.

3Pen tok jeg å kjørte 80.000km og hadde den nesten 4 år.
Da var det litt blått på førersetet, var alltid forsiktig med å vaske jeans.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA