Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID. Buzz GTX bekreftet mot slutten av 2023 - hva blir prisen?

Startet av KMO, lørdag 21. januar 2023, klokken 17:44

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Trond.m på fredag 18. oktober 2024, klokken 07:33Hvis en godt utstyrt id.buzz koster nærmere 800K, så tror jeg de fleste faller fra. Kul bil, men en i5 Touring fully charged koster ikke mye mer, har lengre rekkevidde og en helt annen komfort. Men trenger man 7 seter eller noe som kan brukes som campingbil, så er den ikke et alternativ.
i5 Tourinh er trang i baksetet og egner seg kun for 4. Ikke  større batteri heller, så rekkevidden er marginalt forskjellig. Men enig i at 800k er altfor mye.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway


Rosstopher

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 18. oktober 2024, klokken 21:41
Sitat fra: daktari på fredag 18. oktober 2024, klokken 15:44i. Men enig i at 800k er altfor mye.
Tipper den fort vil sige nedover i pris...

Ser den koster over 700k NOK før moms i Tyskland også, så i dette tilfellet er det ikke bare norsk importør/forhandler som er griske, og prisendringer må da komme fra litt høyere opp.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Electric cars in Norway

Sitat fra: Rosstopher på lørdag 19. oktober 2024, klokken 08:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 18. oktober 2024, klokken 21:41
Sitat fra: daktari på fredag 18. oktober 2024, klokken 15:44i. Men enig i at 800k er altfor mye.
Tipper den fort vil sige nedover i pris...

Ser den koster over 700k NOK før moms i Tyskland også, så i dette tilfellet er det ikke bare norsk importør/forhandler som er griske, og prisendringer må da komme fra litt høyere opp.
Ser den men Norge må ikke følge tyskerne prismessig. De må ikke. 

De kan gå under tyskerne. 

Det handler bare om marginer dette her. 

Ketil Monssen

Folket fornøyd med prisene? 730 i grunnpris var vel ca som spådd. Tilvalgene er for mange og for dyre

dundun

Jeg fikk tilbud på 980 komplett utstyrt i dag. Mye penger for en folkevogn, men vet ikke helt om det finnes alternativer. Utover å beholde Buzzen vi har selvsagt.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2, 2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Tesla Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Ketil Monssen

#36
980 ? Helt uten rabatter da eller?
Ligger merke til at BOS svarer med ca 80.000 i kampanje på EV9 GT-Line.

dundun

Helt uten rabatter ja, og med vinterdekk og en "beskyttelsespakke".
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2, 2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Tesla Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

daktari

Wow, 980!
Det er EX90-pris det. Min oppfatning er at Volvoen er vesentlig mer luksuriøs i interiøret enn Buzz, menn jeg liker Buzz godt.
Andre alternativer er brukt Eqs Suv og EV9.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 23:03Wow, 980!
Det er EX90-pris det. Min oppfatning er at Volvoen er vesentlig mer luksuriøs i interiøret enn Buzz, menn jeg liker Buzz godt.
Andre alternativer er brukt Eqs Suv og EV9.
Ser den ja. Dyrt synes jeg for buzz

Vaduz

Sitat fra: dundun på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 21:29Jeg fikk tilbud på 980 komplett utstyrt i dag. Mye penger for en folkevogn, men vet ikke helt om det finnes alternativer. Utover å beholde Buzzen vi har selvsagt.

Det må i så fall være en helt annen bil enn den gamle jeg satt i som minnet mer om en e-UP interiørmessig. Du skal være ganske glad i skyvedører og retro look for å velge buzz over EV9 og EX90.

Radial

Voldsomt stivt priset disse buzzene.
Drivlinje og batteri er prikk likt som ID4/ID5, så alle "merkostnader" som opptil dobler prisen, er altså mer stål/interiør? 🤔

Someone is making alot of money😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

dundun

Sitat fra: Vaduz på onsdag 23. oktober 2024, klokken 07:04
Sitat fra: dundun på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 21:29Jeg fikk tilbud på 980 komplett utstyrt i dag. Mye penger for en folkevogn, men vet ikke helt om det finnes alternativer. Utover å beholde Buzzen vi har selvsagt.

Det må i så fall være en helt annen bil enn den gamle jeg satt i som minnet mer om en e-UP interiørmessig. Du skal være ganske glad i skyvedører og retro look for å velge buzz over EV9 og EX90.

Med tre små barn er billig interiør en bonus. Jeg hadde iX før og det var bare stress, så at Buzz er enkel og av plast er en bonus. Og EV9/EX90 er ikke i nærheten av like praktiske. Her om dagen kjørte jeg rundt med tre barnesykler i bagasjen en uke uten å merke det, og det å kunne rusle bak for å feste belter etc. er en game changer.

Jeg kjører ikke Buzz fordi den er en billig løsning på "stor bil", men fordi det er den perfekte familie-/hverdagsbilen for meg. Jeg ville ikke byttet den bort mot en EVQ, EQS SUV eller noe annet på markedet.

Det jeg egentlig vil ha er en "vanlig" sjuseters Buzz med firehjulstrekk. Hele GTX-opplegget er dust. Det er en kasse på hjul, den har ikke gode kjøreegenskaper uansett hva man gjør. Ingen bil på 2,5 tonn er sporty.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2, 2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Tesla Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Vaduz

Sitat fra: dundun på onsdag 23. oktober 2024, klokken 09:19
Sitat fra: Vaduz på onsdag 23. oktober 2024, klokken 07:04
Sitat fra: dundun på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 21:29Jeg fikk tilbud på 980 komplett utstyrt i dag. Mye penger for en folkevogn, men vet ikke helt om det finnes alternativer. Utover å beholde Buzzen vi har selvsagt.

Det må i så fall være en helt annen bil enn den gamle jeg satt i som minnet mer om en e-UP interiørmessig. Du skal være ganske glad i skyvedører og retro look for å velge buzz over EV9 og EX90.

Med tre små barn er billig interiør en bonus. Jeg hadde iX før og det var bare stress, så at Buzz er enkel og av plast er en bonus. Og EV9/EX90 er ikke i nærheten av like praktiske. Her om dagen kjørte jeg rundt med tre barnesykler i bagasjen en uke uten å merke det, og det å kunne rusle bak for å feste belter etc. er en game changer.

Jeg kjører ikke Buzz fordi den er en billig løsning på "stor bil", men fordi det er den perfekte familie-/hverdagsbilen for meg. Jeg ville ikke byttet den bort mot en EVQ, EQS SUV eller noe annet på markedet.

Det jeg egentlig vil ha er en "vanlig" sjuseters Buzz med firehjulstrekk. Hele GTX-opplegget er dust. Det er en kasse på hjul, den har ikke gode kjøreegenskaper uansett hva man gjør. Ingen bil på 2,5 tonn er sporty.

Jeg er helt enig, perfekt familibil med 3+ barn, men man kan vel ikke kalle interiøret "billig" til 980k, blir vel heller "robust", "spartansk" eller annet adjektiv. Synes bare det blir alt for mye for hva det er og oppleves som. Både elbilteknisk der alle andre alternativer er bedre, og infotainement, interiør, musikkanlegg etc der også alle de andre bilene er bedre av hva jeg har prøvd i alle fall. Om 4wd, lang 7 seter kom med 100kwt batteri, men ellers uendret, til ca 700k hadde det vært fantastisk. Til 980k blir det for svakt tenker jeg.

Men jeg tipper at når EX90 kommer for rundt 980k blir det en andre toner på importørene både for EV9 og Buzz, tror de prøver seg nå i et marked med få alternativer.

Moas

Sitat fra: Radial på onsdag 23. oktober 2024, klokken 09:15Voldsomt stivt priset disse buzzene.
Drivlinje og batteri er prikk likt som ID4/ID5, så alle "merkostnader" som opptil dobler prisen, er altså mer stål/interiør? 🤔
Tipper prisen reflekterer at de ulike modellene henvendelser seg til ulike kjøpegrupper. Ifølge VAG er da kjøpegruppen til ID BUZZ mer kjøpesterke enn de modellene du sammenligner med..
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E
MERCEDES-BENZ GRP NA O.N shareholder

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA