Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2024 Hyundai Kona?

Startet av Stjerneglis, tirsdag 20. desember 2022, klokken 10:22

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: RJK på tirsdag 07. mars 2023, klokken 12:08
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 07. mars 2023, klokken 09:33
Tipper den nye vil nok bli litt dyrere enn dagens modell, vil tippe 420 000 så den blir litt billigere enn model y rwd.
I tilfelle så priser de seg vekk. Greit den kommer med endel etterlengtede forbedringer som større plass, både i baksete og bagajerom, "original" frunk (som så stilig ut, og med ok plass), bedre tilhengerkapasitet, V2L, raskere lading (flatere/jevnere kurve formoder jeg) med 41 min til 80 %, og langt bedre interiør.

Men for egen del synes jeg den blir alt for dyr når man kan plukke opp en TMY med langt raskere lading, mye større plass, mer enn dobbelt så stor tilhengerlast, raskere bil generelt, bakhjulsdrift vs fremhjulstrekk, og mest sannsynlig langt bedre nav og appløsning, for ca samme prisen.

Ja, jeg tror faktisk den er så mye bedre på det meste, at jeg tenker jeg aksepterer fantombremsing (aldri opplevd på Kona) og manglende sensorer (tror Tesla kommer med løsning via Tesla Vision til sommeren, senest høsten), da de ikke er kritisk om mangler.

Det eneste jeg kommer til å savne, er nok HUD som jeg er veldig glad i. Men jeg tenker man kan prøve ut en slik jalla ettermonterbar sak. Tross alt, Kona sin HUD er av det aller enkleste slaget, så tipper det neppe blir veldig mye værre, selv om HUD slik f.eks. Volvo løser det, hadde vært langt bedre.

EDIT: Den skal visstnok få oppvarmet ladeluke, som svar på problemer med fastfryst ladeluke. Smart!

vel kona og niro har vært ganske likt priset, ihvertfall i det siste, og niro koster nå fra 420k for ev versjonen
Model 3 LR Rwd

RJK

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 07. mars 2023, klokken 13:22
Sitat fra: RJK på tirsdag 07. mars 2023, klokken 12:08
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 07. mars 2023, klokken 09:33
Tipper den nye vil nok bli litt dyrere enn dagens modell, vil tippe 420 000 så den blir litt billigere enn model y rwd.
I tilfelle så priser de seg vekk. Greit den kommer med endel etterlengtede forbedringer som større plass, både i baksete og bagajerom, "original" frunk (som så stilig ut, og med ok plass), bedre tilhengerkapasitet, V2L, raskere lading (flatere/jevnere kurve formoder jeg) med 41 min til 80 %, og langt bedre interiør.

Men for egen del synes jeg den blir alt for dyr når man kan plukke opp en TMY med langt raskere lading, mye større plass, mer enn dobbelt så stor tilhengerlast, raskere bil generelt, bakhjulsdrift vs fremhjulstrekk, og mest sannsynlig langt bedre nav og appløsning, for ca samme prisen.

Ja, jeg tror faktisk den er så mye bedre på det meste, at jeg tenker jeg aksepterer fantombremsing (aldri opplevd på Kona) og manglende sensorer (tror Tesla kommer med løsning via Tesla Vision til sommeren, senest høsten), da de ikke er kritisk om mangler.

Det eneste jeg kommer til å savne, er nok HUD som jeg er veldig glad i. Men jeg tenker man kan prøve ut en slik jalla ettermonterbar sak. Tross alt, Kona sin HUD er av det aller enkleste slaget, så tipper det neppe blir veldig mye værre, selv om HUD slik f.eks. Volvo løser det, hadde vært langt bedre.

EDIT: Den skal visstnok få oppvarmet ladeluke, som svar på problemer med fastfryst ladeluke. Smart!

vel kona og niro har vært ganske likt priset, ihvertfall i det siste, og niro koster nå fra 420k for ev versjonen
Nå har vel e-Niro/Niro EV alltid ligget rundt 20-30 K mere for tilsvarende utgave, om ikke det har vært endret i det siste. Begrunnelsen er at det er en litt større bil.

Men det har og vært et ankepunkt for mange. Og med prisreduksjonen til Tesla, så tror jeg nok mange heller går dit om Hyundai tror de kan holde prisene på samme nivåt ross dette.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Moas

Håper de ikke fortsetter med superlave 15k km servicer. Helt meningsløst å bruke tid på at verkstedet stort sett oppgraderer software og leser feilkoder.
2022 SR+
Laveste nypris 2019: 384 900, 2021: 399 900, 2022: 349 000, 2023: 369 000, 2024:?

Electric cars in Norway

SitatHåper de ikke fortsetter med superlave 15k km servicer

Enig. Det er alt for ofte og dermed blir det alt for dyrt.

Limodriver

Jeg kan ikke tenke meg Hyundai gir slipp på den kontantstrømmen.

Uten at det forsvarer det korte serviceintervallet synes det som 15000km eller hvert år er i ferd med å bli regelen for mange merker.

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA