Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model Y Long Range realistisk leveringstid

Startet av stili83, lørdag 21. januar 2023, klokken 07:34

« forrige - neste »

stili83

Hei,

Som mange andre så bestilte jeg 14.01.2023 en TMY etter priskuttet Tesla gjorde og regner med det haglet inn bestillinger etter dette. :)

Da blir spørsmålet hva som kan forventes at realistisk leveringstid blir?
Når jeg bestilte sto det estimert leveringstid januar-mars, mens i Appen min står det enda TBD, så jeg har ikke fått noen forventet dato enda.

Virker her på forumet at det også er folk som har bestilt biler i høst/vinter som også ikke har fått bilen, og som naturlig nok er foran meg i køen.

Så til dere som har bestilt og fått bilen, hvor lang tid tok det, når tror dere jeg kan forvente og få min bil som la inn bestilling 14.01.2023  ???

Elektro12

Tesla sa til meg at det kom noen fra februar, men antakelig er mars når det skjer for de fleste, men nå dukket det jo opp nye biler på Tesla sine sider i går så hvem veit...

https://www.tesla.com/no_no/inventory/new/my

hELgenen

Jeg tror at antall biler tilgjengelig langt overstiger etterspørsel.

Har null tro på noen problemer med levering. Det er nedgangstider overalt i EU og det ryktes om at Tesla har plenty av biler tilgjengelig for ganske rask levering i EU.

Kø ordning mhp Tesla er bare å glemme. Det er ofte LIFO..last in..first out..
Selv om noen i Norge har bestilt noen biler,så ser verden litt annerledes ut nå

keepitsimple

Tesla har absolutt beste tilbudet og de beste prisene i dag, men det tar tid å få gamle folk å bytte merke. Mine foreldre venter fortsatt på Volvo XC60 elbil. Helt uintresserte i et annet merke.

Null stress å få bil i vår.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Odinpodin

#4
Ligger flere nye i inventory nå...

Edit:
Om man har dårlig tid kan man liksågodt refreshe inventory eller bruke en side som visualping.io og plukke ut en inventory når noen avbestiller riktig farge/sted.

turfsurf

Kommer jo og an på om du har bestilt bil fra Kine eller Tyskland. Men nå er det vist større etterspørsel enn hva Berlin kan levere, så hvem vet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Haggish

Sitat fra: Odinpodin på lørdag 21. januar 2023, klokken 09:29
Ligger flere nye i inventory nå...

Edit:
Om man har dårlig tid kan man liksågodt refreshe inventory eller bruke en side som visualping.io og plukke ut en inventory når noen avbestiller riktig farge/sted.

Til info.
De nye som ligger i inventory er som regel ikke i landet, men biler som er på vei og ikke har en kjøper enda.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Odinpodin

#7
Sitat fra: Haggish på lørdag 21. januar 2023, klokken 10:36
Sitat fra: Odinpodin på lørdag 21. januar 2023, klokken 09:29
Ligger flere nye i inventory nå...

Edit:
Om man har dårlig tid kan man liksågodt refreshe inventory eller bruke en side som visualping.io og plukke ut en inventory når noen avbestiller riktig farge/sted.

Til info.
De nye som ligger i inventory er som regel ikke i landet, men biler som er på vei og ikke har en kjøper enda.

Disse er sannsynligvis det.. men tror ikke det alltid er slik, ifjor så dukket det opp hvit/svart, og svart/svart.. Riktignok bare i noen minutter, men vil tro det var avbestillinger?

snakkesalig

Mange av de i inventory nå er uten hengerfeste, så de passer opplagt ikke med noen norske bestillinger siden det kommer som standard her.

Haggish

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 21. januar 2023, klokken 11:33
Mange av de i inventory nå er uten hengerfeste, så de passer opplagt ikke med noen norske bestillinger siden det kommer som standard her.

Ja, noen er sannsynligvis tidligere biler med feil, som nå er rettet opp og selges. Så sjekk alltid vin nr så en ser hva man kjøper😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Odinpodin

Ville ikke forundre meg om det er 22 mod Kina med parkeringsensor siden de kommer uten kule...


snakkesalig

Den nye er med eap.
Alle nye inventory prises likt som ordinær nybil.
Pris på brukte er veldig bingo.

hELgenen

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 21. januar 2023, klokken 18:17
Den nye er med eap.
Alle nye inventory prises likt som ordinær nybil.
Pris på brukte er veldig bingo.

Den brukte har også riper mm...samt er dyrere...en må være desperat for å handle brukt fra Tesla til den prisen

geear

Sitat fra: stili83 på lørdag 21. januar 2023, klokken 07:34
Hei,

Som mange andre så bestilte jeg 14.01.2023 en TMY etter priskuttet Tesla gjorde og regner med det haglet inn bestillinger etter dette. :)

Da blir spørsmålet hva som kan forventes at realistisk leveringstid blir?
Når jeg bestilte sto det estimert leveringstid januar-mars, mens i Appen min står det enda TBD, så jeg har ikke fått noen forventet dato enda.

Virker her på forumet at det også er folk som har bestilt biler i høst/vinter som også ikke har fått bilen, og som naturlig nok er foran meg i køen.

Så til dere som har bestilt og fått bilen, hvor lang tid tok det, når tror dere jeg kan forvente og få min bil som la inn bestilling 14.01.2023  ???
Venter enda på bil (hvit/sort 19" LR) bestilt i juni, så det er ikke bare høst/vinter...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA