Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Blir det snart billigere å hurtiglade?

Startet av RJK, tirsdag 25. april 2023, klokken 13:26

« forrige - neste »

RJK

Ref. denne artikkelen på elbil.no:

https://elbil.no/blir-det-snart-billigere-a-hurtiglade/

Og tilsvarende på broom.no:

https://www.tv2.no/broom/billigere-strom-det-merker-ikke-elbileierne-her/15689232/

Selv er jeg glad jeg har Ionity-avtale og at Tesla SuC, UNO-X og E-ON & Clever har dugelige priser. Men problemet for alle utenom Tesla SuC, er antall ladeplasser og ladepunkter per plass, og ikke minst geografisk spredning.

Er det kanskje på tide med aksjoner, så som midlertidige boikott-aksjoner, samt få media til å "grille" leverandørene? Direkte blokkering av stasjoner i travleste tiden av elbilforeningens medlemmer? Jage mediene for flere artikler om svinedyre ladepriser, der de må opp og forsvare seg? På tide å sette press på disse griske operatørene som heller ikke vil gjøre det enkelt for oss å lade uten å måtte oppgi masse personalia.

Gjerne i form av sessions der de må akseptere at intervjuet blir filmet og lagt ut på både medienes hjemmesider og ikke minst på sosiale kanaler som Youtube?

Kan tenke meg det er mindre behagelig å måtte ro frem en forklaring på kamera, enn å sende en intetsigende pressemelding der de prøver å bortforklare seg, og der ingens navn må stå på meldingen...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Daniel_0007

Tesla er flinke til å justere med strømprisen alle andre er som dnb når det kommer til renter.
Kjapt på banen med å skru opp men trege å skru det ned igjen.  :laugh:
Model 3 2019 LR Rwd

goggo

Beste måten å boykotte disse røverselskapene er jo å slutte mest mulig å lade hos dem.
Kanskje Elbilforeningen og NAF burde fronte en boykott? :)

Jeg blir stadig forundra over at folk lader på CK laderne på Langrønningen f.eks, mens det er mange ledige Tesla stolper samme sted der man kan lade til omtrent halve prisen.

Jeg fikk nesten sjokk når jeg skulle lade Twizyen på en Eviny AC lader i Grimstad her om dagen også. Nå har de jaggu meg økt prisen på AC laderne også, 6.00 kr/kWh koster det med AC lading hos Eviny nå.

Jeg tror rett og slett at de ikke vil ha kunder!

mvh
Hugo
 
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Sitat fra: goggo på tirsdag 25. april 2023, klokken 19:12Beste måten å boykotte disse røverselskapene er jo å slutte mest mulig å lade hos dem.
Kanskje Elbilforeningen og NAF burde fronte en boykott? :)

Jeg blir stadig forundra over at folk lader på CK laderne på Langrønningen f.eks, mens det er mange ledige Tesla stolper samme sted der man kan lade til omtrent halve prisen.

Jeg fikk nesten sjokk når jeg skulle lade Twizyen på en Eviny AC lader i Grimstad her om dagen også. Nå har de jaggu meg økt prisen på AC laderne også, 6.00 kr/kWh koster det med AC lading hos Eviny nå.

Jeg tror rett og slett at de ikke vil ha kunder!

mvh
Hugo
 
Som sagt, jeg bruker nesten kun Ionity, for det passer meg, og de har priser som jeg kan leve med. Ja, de er endog noe kunstig lave, men klager ikke over DET problemet.

Hadde jeg ikke hatt Ionityavtale, så hadde jeg vel sagt opp min ChargeMyHyundai-avtale, og forholdt meg nesten utelukkende til SuC, men da brukt UNO-X og E-ON & Clever i Norge, og så andre aktører i Sverige der det måtte være påkrevd/gunstig. Incharge kommer jeg meg vel ikke utenom på annet enn harryturene mine, der jeg rekker med Ionity.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA