Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Easee-lader stopper

Startet av lifecycle, fredag 20. januar 2023, klokken 12:49

« forrige - neste »

lifecycle

Har Model Y og Easee lader. Begge er koblet til tibber, men det eneste som er påskrudd er last-balansering (maks 10kWh per time). Ingen annen smart-lading er skrudd på.
Har problem med at bilen eller easee noen ganger plutselig slutter å lade i løpet av natten. Og når den gjør det er det umulig å få den igang igjen uten å plugge ut og inn kabelen.

Har en mistanke om at det kan ha noe med maks-last-grensa å gjøre, men har ikke prøvd å skru den av siden jeg vil holde meg under 10kWh pga effekt-leddet fra nettselskapet.

Noen andre som opplever noe liknende?

jlan

#1
Ja, jeg hadde noe lignende når Easee sto i automatic 1-fase/3-fase. Jeg tror bilen liker dårlig at det skiftes frem og tilbake fra 3-fase til 1-fase midt i en ladeeøkt. Jeg foreslår å prøve fast 1-fase som en test.

Hvis laderen lastbegrenses kan den hoppe over fra 3-fase til 1-fase. Jeg har spurt Tibber og Easee om de kan legge inn en pause når det skjer, slik at bilen starter en ny ladeøkt.:
https://support.easee.com/hc/no/articles/4413169971345-Kan-bilen-min-lade-p%C3%A5-3-fase-#:~:text=Begrensninger%20p%C3%A5%20IT%2Dsystemet,laderen%20kun%20tilby%201%2Dfaselading.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kim-

Last og ned easee appen. Da kan du se stoppårsak og hvis du opplever den stopper kan du deaktivere lader og så aktivere igjen, da slipper du turen ut for å ta kabel ut og inn
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

svedman

Jeg hadde akkurat samme problem, men da var det feilmelding i bilen som sa «Ladeutstyr ikke gjenkjent». Det viste seg å være sporadisk jordfeil i 3.-parts ladekabel. Reklamerte på den og den ble fikset. Har ikke hatt problemet siden. Så sjekk også om det står feilårsak i bilen.
2021: Tesla Model Y LR med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA