Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2015 soul, ombordlader reparasjon?

Startet av Rogeren, onsdag 18. januar 2023, klokken 17:17

« forrige - neste »

Rogeren

Er det noen som har forsøkt å reparere ombordladeren? Den er helt død for lading, bortsett fra hurtiglading. Kommer heller ikke lys i diodene på dashbord, bortsett fra hurtiglading. Bilen vet at ladepluggen er i, for den sier den ikke kan startes før ladeplugg er tatt ut om jeg prøver på noe slikt tull.

Evt om noen har en delebil, er jeg på jakt etter lader og batteri...

Batteriet er bare 50,7%SoH, Så det går fort tomt når det ikke kan lades...

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kim-

Har lest om at det ofte er en kondensator i laderen som tar kvelden.
Du kan evt demontere den og levere den til en elektronikk reparatør


Du kan ikke vise dette vedlegget.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Rogeren

fant de bildene på nettet og. åpnet den, og fant ingenting gale, så det ble finndel.no

goev

Sitat fra: Rogeren på tirsdag 07. februar 2023, klokken 22:07fant de bildene på nettet og. åpnet den, og fant ingenting gale, så det ble finndel.no

Hei Rogeren!

Hvordan gikk dette? Min OBC tok kvelden i dag. Vurderer å kjøpe brukt del og gjøre det selv, men usikker på dette med kjølingen. Hvordan gjorde du det?
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Elbil er bedre enn sex

Det var nok ikke noe galt likevel. Det er jo en kjent sak at siden elbiler mangler turbo, eksosanlegg, registerreim, motor med hundrevis av bevegelige deler, girkasse osv, så er det fint lite som kan gå i stykker. Dét har vi jo lest om siden 2011-ish.
Din soul er nok heller ikke ødelagt. Den bare pranker deg litt...
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

goev

Litt oppdatering om min OBC, som kan være interessant for andre.

Min 2014/15 Soul er forsikret hos Tryg med ekstra motorskadeforsikring. Dermed dekker Tryg 3/4 av OBC-byttet på min bil. Det viser seg at det kan lønne seg å betale litt ekstra for motorskadeforsikringen :)

Ettersom bilen min er eldre enn 5 år (og har kjørt under 200 000 km), må jeg selv dekke 25% av kostnadene. Hvis bilen hadde vært under 5 år, ville egenandelen kun vært 4000 kr. I så fall ville jeg trolig ha fått det på garantien, men det er slik dekningen fungerer hos Tryg.

Jeg har forøvrig fått helt utrolig bra priser som NITO-medlem hos Tryg på biler, hus etc. Kan anbefales!   
Vil også gi tommelen opp for Lyngdal Karosseri og Auto, som gjennom alle 8 år har gitt meg en utrolig god service :+1:
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Kim-

Nice. Byttet/fikk tilbud fra tryg med nito for noen mnd tilbake siden og fikk da beskjed om at bilen var for gammel til å få motorskadeforsikring, 2015 modell
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA