Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

hawK

Sitat fra: Sveen på tirsdag 16. mai 2023, klokken 09:09Heisann!

Har bestilt en Model Y LR med finansiering gjennom Tesla, egenandelen var tenkt dels finansiert ved salg av gamlebilen. Nå ser det ut som Teslaen kommer raskere enn jeg trodde (26. mai - 6. juni på Brumunddalen), og gamlebilen har blitt involvert i en forsikringssak som kan drøye.
Noen som har erfaring med å endre finansiering hos Tesla?

Jeg spurte DNB (som jeg finansierer min med) om nettopp dette og da sa de at man måtte gi beskjed i god tid (antydet 2 uker) slik at de kunne behandle søknaden på nytt.
Så jeg tolket det som at det er uproblematisk, og jeg vil tro de håndterer slike saker raskere enn de antydet.

Sveen

#391
Sitat fra: hawK på tirsdag 16. mai 2023, klokken 09:11
Sitat fra: Sveen på tirsdag 16. mai 2023, klokken 09:09Heisann!

Har bestilt en Model Y LR med finansiering gjennom Tesla, egenandelen var tenkt dels finansiert ved salg av gamlebilen. Nå ser det ut som Teslaen kommer raskere enn jeg trodde (26. mai - 6. juni på Brumunddalen), og gamlebilen har blitt involvert i en forsikringssak som kan drøye.
Noen som har erfaring med å endre finansiering hos Tesla?

Jeg spurte DNB (som jeg finansierer min med) om nettopp dette og da sa de at man måtte gi beskjed i god tid (antydet 2 uker) slik at de kunne behandle søknaden på nytt.
Så jeg tolket det som at det er uproblematisk, og jeg vil tro de håndterer slike saker raskere enn de antydet.

Ja, virka jo som søknaden i første omgang gikk automatisk.

Edit: Fant en epost adresse i DNB dokumentasjonen min, sendte inn der og ba om å redusere EK, fikk svar om at det var OK 2 timer senere. :)

Sveen

Da har jeg fått VIN, leveringsestimat er utsatt til 12. - 26. juni nå da. Skummelt. Har det noe å si om man har betalt for å få lov til å avtale levering? Har ikke fått noe epost eller sms, bare så dato og VIN lå i appen.

hawK

Sitat fra: Sveen på mandag 22. mai 2023, klokken 18:56Da har jeg fått VIN, leveringsestimat er utsatt til 12. - 26. juni nå da. Skummelt. Har det noe å si om man har betalt for å få lov til å avtale levering? Har ikke fått noe epost eller sms, bare så dato og VIN lå i appen.

Nei, det neste som skjer for din del er at du får melding om å velge hentetidspunkt. Deretter skal du betale, ordne forsikring, godkjenne registrering av kjøretøyet og evt. signere lånedokumenter.

Tesla kommer til å levere mange biler i juni.

Sveen

Sitat fra: hawK på tirsdag 23. mai 2023, klokken 08:17
Sitat fra: Sveen på mandag 22. mai 2023, klokken 18:56Da har jeg fått VIN, leveringsestimat er utsatt til 12. - 26. juni nå da. Skummelt. Har det noe å si om man har betalt for å få lov til å avtale levering? Har ikke fått noe epost eller sms, bare så dato og VIN lå i appen.

Nei, det neste som skjer for din del er at du får melding om å velge hentetidspunkt. Deretter skal du betale, ordne forsikring, godkjenne registrering av kjøretøyet og evt. signere lånedokumenter.

Tesla kommer til å levere mange biler i juni.

Takk for svar! Har kontakta Gjensidige og sendt de infoen de trenger, fått bekrefta at det er i orden der. Da er det bare å vente på melding da :)

Marcelius

Da ble estimert leveringstid endret fra 30 mai - 14 juni til 12 - 27 juni. Blir bittert om den bikker 30 juni og jeg ikke får lånetilbudet!

Hvor lenge etter at dere fikk VIN nr fikk dere bilen? Bilen er produsert i Berlin i følge VIN.

Nimrad

Sitat fra: Marcelius på onsdag 31. mai 2023, klokken 17:48Da ble estimert leveringstid endret fra 30 mai - 14 juni til 12 - 27 juni. Blir bittert om den bikker 30 juni og jeg ikke får lånetilbudet!
Du får "garantert" i juni. De kommer til å levere mange tusen biler i juni.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

hawK

Sitat fra: Marcelius på onsdag 31. mai 2023, klokken 17:48Da ble estimert leveringstid endret fra 30 mai - 14 juni til 12 - 27 juni. Blir bittert om den bikker 30 juni og jeg ikke får lånetilbudet!

Hvor lenge etter at dere fikk VIN nr fikk dere bilen? Bilen er produsert i Berlin i følge VIN.

Ganske nøyaktig én måned fra jeg fikk VIN til bilen var i mine hender. Men dette er Kina bil.
Dersom du skal hente bilen et relativt sentralt sted ville jeg stolt på estimatene, men jeg har bare erfaring fra østlandet.

Ole M

Hei! Noen som vet hvilket skip Tesla Y kommer på? Har forventet levering 6-21 august.

mathisfo

Sitat fra: Ole M på torsdag 03. august 2023, klokken 20:19Hei! Noen som vet hvilket skip Tesla Y kommer på? Har forventet levering 6-21 august.


Har du kina bil, vil jeg anta Morning Carina. Min er på hoegh tokyo som er forventet til drammen 27. august

https://tesla-updates.github.io/

Kiraar

Bestilte Hvit Tesla Model Y - RWD 14. August - levering 28. August-12. September
Fikk VIN 2 dager etter bestilling - har allerede betalt inn EK. (finansiert igjennom Tesla/DNB) vet ikke om det var dumt, men gjort er gjort.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kiraar på fredag 25. august 2023, klokken 10:47Bestilte Hvit Tesla Model Y - RWD 14. August - levering 28. August-12. September
Fikk VIN 2 dager etter bestilling - har allerede betalt inn EK. (finansiert igjennom Tesla/DNB) vet ikke om det var dumt, men gjort er gjort.

Det hadde ikke vært nødvendig, men er jo ikke noen stor ulempe heller. Betaling endrer ikke dine rettigheter eller noe. Bare noen få kronestykker i tapt rente.
Tesla Model Y                         2021-

Kiraar

Sitat fra: Kiraar på fredag 25. august 2023, klokken 10:47Bestilte Hvit Tesla Model Y - RWD 14. August - levering 28. August-12. September
Fikk VIN 2 dager etter bestilling - har allerede betalt inn EK. (finansiert igjennom Tesla/DNB) vet ikke om det var dumt, men gjort er gjort.

Har nå fått ny dato 30. August - 14. September.
Spurte Tesla på chat om de hadde noe mer informasjon og de hadde bare at bestillingen var "In Transit".
Ikke noe om når den gikk i transit eller når den var estimert levert. Litt kjipt at forrige bil er solgt allerede men fantaserte om at bilen var klar på lager i Norge.

Coeuz

Jeg har en Y, 4wd fra Berlin i bestilling. Bestilte i juni. Den har stått på en havn nede i Europa noen uker, og forventes til Norge i midten av september, utlevering siste 2 uker. MEN, båten er forsinket og kan bli enda mer forsinket, i følge min mann hos Tesla.

VoltWay

Min ble forskyvd et par ganger, men neste uke blir det henting. Siste datoer som sto før jeg kunne velge hentedato var 2-15. sep., og skal hente 5. sep.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA