Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Strømstøtte ved lading i fellesgarasje i sameie

Startet av El-inor, tirsdag 17. januar 2023, klokken 20:02

« forrige - neste »

El-inor

Noen som kjenner til løsninger der ladeboksene ikke er koblet leilighetenes egen måler, men til fellesmåler og systemet/fakturering/app skjer via Bilkraft?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Vollis47

Det har vel ikke noe betydning hvem som fakturerer. Det er vel den som har abonnementet som avgjør om en fåt strømstøtte eller ei.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

El-inor

Sitat fra: Vollis47 på tirsdag 17. januar 2023, klokken 20:36
Det har vel ikke noe betydning hvem som fakturerer. Det er vel den som har abonnementet som avgjør om en fåt strømstøtte eller ei.

Og løsningen er?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

TB

Det er Eviny som står bak Bilkraft.
Elbilading har Eviny og Hafslund Eco samlet i selskapet Elaway AS.

Har jeg forstått oppfattet det riktig, så lenge boligselskapet (sameie, borettslag) står som abonnement av måler vil en få strømstøtte, om boligene er kvalifisert til strømstøtte. Dvs. et hytte sameie vil ikke få støtte, men et sted som er regulert som bolig vil få støtte.

Står derimot selskapet som driver ladetjenesten som eier vil en ikke få strømstøtte.

Eksempelvis skriver Elaway AS : https://elaway.io/no/faq
Sitat
Får jeg strømstøtte?:

Ja! Lading av kjøretøy regnes som husholdningsforbruk og er derfor berettiget strømstøtte. Har du ikke fått støtte på din faktura? Gi oss en lyd, så sjekker vi det opp for deg.
For ladekunder som ikke får faktura på forbruket sitt er det opp til boligselskapet om ladeprisen inneholder strømstøtte.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

El-inor

Sitat fra: TB på tirsdag 17. januar 2023, klokken 23:20
Det er Eviny som står bak Bilkraft.
Elbilading har Eviny og Hafslund Eco samlet i selskapet Elaway AS.

Har jeg forstått oppfattet det riktig, så lenge boligselskapet (sameie, borettslag) står som abonnement av måler vil en få strømstøtte, om boligene er kvalifisert til strømstøtte. Dvs. et hytte sameie vil ikke få støtte, men et sted som er regulert som bolig vil få støtte.

Står derimot selskapet som driver ladetjenesten som eier vil en ikke få strømstøtte.

Eksempelvis skriver Elaway AS : https://elaway.io/no/faq
Sitat
Får jeg strømstøtte?:

Ja! Lading av kjøretøy regnes som husholdningsforbruk og er derfor berettiget strømstøtte. Har du ikke fått støtte på din faktura? Gi oss en lyd, så sjekker vi det opp for deg.
For ladekunder som ikke får faktura på forbruket sitt er det opp til boligselskapet om ladeprisen inneholder strømstøtte.

Takk for orienteringen TB - jeg sjekker med dem.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA