Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Helt svart ladekabel med knapp (Ja, jeg er jålete)

Startet av LauritzJ, tirsdag 17. januar 2023, klokken 19:51

« forrige - neste »

LauritzJ

Vi må ha ladeboksen fra Easee på fasaden, som ellers er ganske clean.

En bulkete kaosknute med ladekabel er i seg selv ikke noe vakkert å ha hengende, men når den i tillegg er selvlysende lyseblå blir det ekstra ille.

Åpne-knappen er kjekk, men denne mangler jo også på den lyseblå medfølgende kabelen(?).

Så til spørsmålet: finnes det kabler for salg som er helt svarte, og i tillegg har knapp? Jeg klarer ikke finne noen, og skjønner ikke hvorfor.


Lars C. Krogenæs

#2
Hvordan fungerer knappen? Sender den et RF signal til bilen og er det samme signal uansett hvilken bil?

Ser man kan få kjøpt løs ladeknapp på Aliexpress:

Har bestilt en for å feste på ladekabel, så får vi se om det funker...

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Stig-Arne

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 27. januar 2023, klokken 14:52
Hvordan fungerer knappen? Sender den et RF signal til bilen og er det samme signal uansett hvilken bil?

Ser man kan få kjøpt løs ladeknapp på Aliexpress:

Har bestilt en for å feste på ladekabel, så får vi se om det funker...

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Ja, fungerer for å åpne luken. Men slik jeg har forstått det så vil den ikke fungere for å løse ut ladekabelen, da dette er ett signal som må sendes på pinnene i ladeporten.

saftsuse

Det ser ut til å stemme. Jeg sjekket ut linken over her til kabel med teslaknapp og de selger også løse knapper. : https://hamphi.com/en-no/products/tesla-knapp-16a-32a?variant=42308627726583

Kult tenkte jeg, kan alltids lage en slags fjernkontroll av delene. Men stusset litt på at jeg måtte velge mellom 16A og 32A. Så jeg leste litt mer og så at en av kablene skal kobles til PE terminal eller noe slikt i kabelen.
Så da må jeg nok invistere i to nye kabler med knapp. Jeg begynner ikke å rote inne i nåværende kabel :-)
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA