Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utsatt lading på e-Golf fra tidlig 2016

Startet av Vollis47, søndag 15. januar 2023, klokken 09:01

« forrige - neste »

Vollis47

En eldre beboer i sameiet har en e-golf fra tidlig 2016 og jeg lurer på om det er mulig å stille inn ønsket tid for lading av denne? I tilfelle det er mulig, kan da noen gi meg en brukerveiledning for hvordan det gjøres?

På forhånd tusen takk.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Råde

Ikke alltid det funker og litt komplisert men du finner det under «car» på høyre side av skjermen, fysisk knapp. Deretter menyvalget til høyre i den nederste rekken av tre valg til venstre (husker ikke navnet)

Inni der kan du sette tid for avgang. Feks hvis strømprisen er billig frem til kl 0500 setter du avgang da.

Her inne kan du sette om du ønsker forvarming og lading eller bare en av delene.

Det kompliserte er at du må inn i innstillinger for å velge «nedre ladegrense for batteri». Setter du den til feks 70% vil den lade opp til 70% med en gang, og deretter til det du setter som «øvre ladegrense for batteri». Feks 100%.

Setter du den nedre til 0% vil bilen først begynne å lade når «øvre grense» inntreffer på avgangstidspunkt.

Puh...
e-Golf | X75D

Vollis47

Tusen takk for det Råde. Da skal jeg prøve å få henne med på å prøve den brukerveiledningen din.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA