Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan sikre seg bil fra Berlin?

Startet av tromsø, lørdag 14. januar 2023, klokken 21:59

« forrige - neste »

JEG

Siden jeg akkurat leste den tråden (og alt eder i den), så konkluderte man vel med at det er varme i rattet, da det ikke finnes noen biler som er levert uten - også 2023 modeller.

Rart med slike rykter.

Siden jeg først kommenterer: Hvordan er det med SR-versjonen og produksjonssted?

scoot

Sitat fra: JEG på mandag 16. januar 2023, klokken 23:34
Siden jeg akkurat leste den tråden (og alt eder i den), så konkluderte man vel med at det er varme i rattet, da det ikke finnes noen biler som er levert uten - også 2023 modeller.

Rart med slike rykter.

Siden jeg først kommenterer: Hvordan er det med SR-versjonen og produksjonssted?
SR RWD produseres utelukkende i Kina hvis jeg ikke husker feil.
2009 Revai

Radial

RWD Y kommer bare fra Kina ja, man ser det raskt på fargevalg i en konfiguratoren - Midnight Silver Metallic fås ikke fra Berlin.

Passer forsåvidt bra med logistikken, siden både CATL og BYD har sin produksjon av LFP i Kina.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

tromsø

Sitat fra: JEG på mandag 16. januar 2023, klokken 23:34
Siden jeg akkurat leste den tråden (og alt eder i den), så konkluderte man vel med at det er varme i rattet, da det ikke finnes noen biler som er levert uten - også 2023 modeller.

Rart med slike rykter.

Gadd ikke å lese alt der så takk for beskjed! Hvordan er det med ultrasoniske parkeringssensorer, er de igjen på Y LR? Skjønte det var debatt om dette også...
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Daniel_0007

Sitat fra: tromsø på tirsdag 17. januar 2023, klokken 10:27
Sitat fra: JEG på mandag 16. januar 2023, klokken 23:34
Siden jeg akkurat leste den tråden (og alt eder i den), så konkluderte man vel med at det er varme i rattet, da det ikke finnes noen biler som er levert uten - også 2023 modeller.

Rart med slike rykter.

Gadd ikke å lese alt der så takk for beskjed! Hvordan er det med ultrasoniske parkeringssensorer, er de igjen på Y LR? Skjønte det var debatt om dette også...

Nei det kommer nok aldri tilbake, tesla satser på at kamera skal gjøre jobben
Model 3 2019 LR Rwd

tromsø

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 17. januar 2023, klokken 10:44
Sitat fra: tromsø på tirsdag 17. januar 2023, klokken 10:27
Sitat fra: JEG på mandag 16. januar 2023, klokken 23:34
Siden jeg akkurat leste den tråden (og alt eder i den), så konkluderte man vel med at det er varme i rattet, da det ikke finnes noen biler som er levert uten - også 2023 modeller.

Rart med slike rykter.

Gadd ikke å lese alt der så takk for beskjed! Hvordan er det med ultrasoniske parkeringssensorer, er de igjen på Y LR? Skjønte det var debatt om dette også...

Nei det kommer nok aldri tilbake, tesla satser på at kamera skal gjøre jobben

Hmm, ikke ideelt med kun kamera i Tromsøklima eller for den delen hele Norge. Blir å beholde etron likevel. En WLTP på 33 mil fungerer egentlig fint for meg på de aller fleste reiser og nå kan vi jo lade på SuC også :). Men takk for innput!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Kristian O

Bestille kvit LR med beskjed til selger at bil fra Kina var uaktuelt. Fikk til svar at tysk bil betydde lenger leveringstid.
Så svaret til trådstarter er altså «sei fra at du krever bil fra Tyskland».
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

geear

Sitat fra: Haggish på lørdag 14. januar 2023, klokken 23:09
Sitat fra: tromsø på lørdag 14. januar 2023, klokken 21:59
Lurer på bestilling av LR og ønsker kun bil fra Berlin, hvordan sikrer jeg meg en slik? Må jeg da gå for fargen Quicksilver eller Cherry?

Hvit kommer vel også fra Berlin nå😉🙏
Jeg har akkurat fått LRW-VIN (Kina) på hvit LR, så det er greit å ikke anta noe som helst når det gjelder Tesla. Tiden vil vise.

JEG

Sitat fra: Radial på tirsdag 17. januar 2023, klokken 08:58
RWD Y kommer bare fra Kina ja, man ser det raskt på fargevalg i en konfiguratoren - Midnight Silver Metallic fås ikke fra Berlin.

Passer forsåvidt bra med logistikken, siden både CATL og BYD har sin produksjon av LFP i Kina.
Fikk det også bekreftet i sjappa i dag

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

vegar skogland

Sitat fra: Radial på søndag 15. januar 2023, klokken 00:25
Greit å nevne at Berlin har levert svært ujevn kvalitetskontroll i 2022.
Ikke har Berlin implementert disse ekstra gummiklossene på bakluka, som skal hjelpe på ett vibrasjons problem på Y for de med litt ømfintlige ører (gir trykk-følelse i ørene).

I Q4 22 hadde alle biler fra Kina fremdeles USS også, noe Berlin ikke hadde.

Så med mindre man er eksepsjonelt politisk engasjert mot Kina, så vil jeg påstå man får en litt bedre sammensatt bil fra Kina enn så lenge. De har mer erfaring.

Kan bekrefte at kvaliteten på Y LR fra Berlin er ujevn. Har sort fra Q4 -22 med "romslige" marginer på karosseri. Skal inn til vurdering men frykter at de mener dette er innafor. Burde ikke vært sluppet fra fabrikk.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

vegar skogland

Eksempler på dårlig tilpasning karosseri Model Y Berlin Q4 -22

Odinpodin

Dette er faktisk ganske krise, helt enig i at den bilen der burde ikke blitt levert...

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA