Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Der satte Tesla ned prisen på model Y

Startet av peterka, fredag 13. januar 2023, klokken 08:35

« forrige - neste »

peterka

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/VP45pV/tesla-med-kjempe-priskutt-paa-model-y?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row4_pos2&utm_medium=dre-63c0fa9e349bd310729bce75

Min nye Performance har gått ned 15000:( som eg gjekk over lik for å få i desember. Mykje styr for ingenting, men er kjempe fornøyd alikevell. Verre med dei som kjøpte ein flippet bil eller LR

Krissulf

Kjøpte en LR før nyttår. 70k dyrere slik jeg forstår.. kan man gjøre sånt uten noen slags kompensasjon? For oss som bestilte første kvartal i fjor, men ikke fikk bil før desember føles det tragisk
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.


Vaduz

Sitat fra: Krissulf på fredag 13. januar 2023, klokken 08:47
Kjøpte en LR før nyttår. 70k dyrere slik jeg forstår.. kan man gjøre sånt uten noen slags kompensasjon? For oss som bestilte første kvartal i fjor, men ikke fikk bil før desember føles det tragisk

Du var vel ganske fornøyd med å ha fått bil før avgiftsendringer for ca 12 timer siden? Om du ikke spekulerte i pris for å flippe bilen har det nok ikke så enormt mye å si over en 5-6 års periode:)

Krissulf

Sitat fra: Vaduz på fredag 13. januar 2023, klokken 18:19
Sitat fra: Krissulf på fredag 13. januar 2023, klokken 08:47
Kjøpte en LR før nyttår. 70k dyrere slik jeg forstår.. kan man gjøre sånt uten noen slags kompensasjon? For oss som bestilte første kvartal i fjor, men ikke fikk bil før desember føles det tragisk

Du var vel ganske fornøyd med å ha fått bil før avgiftsendringer for ca 12 timer siden? Om du ikke spekulerte i pris for å flippe bilen har det nok ikke så enormt mye å si over en 5-6 års periode:)

Det er nok ikke flipping men eget behov for bil som er mitt tilfelle, men ja, var fornøyd frem til dette. Men hva kan man gjøre, må vel bare leve med det og nyte bilen enn å tæres for sånt. Har nok lite å si i lengden som du sier
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Vaduz

Nei det er vel litt sånn at bekymring som ligger utenfor egen kontroll må man slippe. Om det er noen trøst så er prisdifferansen din bare forskjellen på dyre og billige fliser på bad når du pusser opp, der går titusenlappene forferdelig fort:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA