Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Angrerett

Startet av Nilsern, fredag 13. januar 2023, klokken 08:34

« forrige - neste »

Nilsern

#15
Sitat fra: Nilsern på fredag 13. januar 2023, klokken 08:34
Betydelig prisnedgang...
Vi hentet ut en model Y fredag 30 desember (edit: skrev feil november først...), altså 14 dager siden.
Vi har ingen interesse av å levere tilbake bilen.
Noen som vet om det er noen mulighet for å få tilbakebetalt prisnedgang (gjennom angrerett)?
Vi er så vidt jeg kan se akkurat innenfor fristen?
Noen som har erfaring med dette?
(jeg forsøker å få kontakt med Tesla...)

Jeg får sansynligvis kompansert for prisreduksjon i forhold til det bilen koster ved bestilling i dag og beholder bilen. Flaks for meg. Synd for de som ikke var like heldige med dato for utlevering...
Mister gratis lading.

Haavis

Er i samme situasjon. Hva gjorde du for å nå gjennom med dette?

Nilsern

#17
Sitat fra: Haavis på fredag 13. januar 2023, klokken 13:13
Er i samme situasjon. Hva gjorde du for å nå gjennom med dette?

Kjørte innom tesla senter. Du må gjøre det i dag! (pga 14 dagers angrerett)
Du kan kanskje ordne det via telefon og mail. En fordel hvis du har en kontakt som du kan ringe direkte.

Haavis

Service- eller salgssenter? Ble det noe "diskusjon" rundt dette eller var de enige?

Nilsern

#19
Ingen diskusjon. Fikk god service og hjelp. Fikk først beskjed om at jeg trolig måtte bruke angreretten, men så fikk salgssenteret beskjed fra noen høyere i systemet at jeg trolig kunne få kompensasjon istedenfor. 

send meg PM hvis du lurer på noe mer :-)

Haavis

Fikk ordnet det via telefon. God hjelp og service fra Tesla Trondheim!

Storken

Noen med levering tidligere i desember som har forsøkt seg på noen form for kompansasjon? Superlader-km eller andre relativt rimelige tiltak kan være et fint tiltak til de som kjøpte på topp

heiho

Sitat fra: Storken på fredag 13. januar 2023, klokken 15:17
Noen med levering tidligere i desember som har forsøkt seg på noen form for kompansasjon? Superlader-km eller andre relativt rimelige tiltak kan være et fint tiltak til de som kjøpte på topp

Mener du dette?

anorway

Sitat fra: Storken på fredag 13. januar 2023, klokken 15:17
Noen med levering tidligere i desember som har forsøkt seg på noen form for kompansasjon? Superlader-km eller andre relativt rimelige tiltak kan være et fint tiltak til de som kjøpte på topp


oroar

Sitat fra: Storken på fredag 13. januar 2023, klokken 15:17
Noen med levering tidligere i desember som har forsøkt seg på noen form for kompansasjon? Superlader-km eller andre relativt rimelige tiltak kan være et fint tiltak til de som kjøpte på topp

Kompensasjon for hva?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Electroelectro

Sitat fra: oroar på lørdag 14. januar 2023, klokken 08:47
Sitat fra: Storken på fredag 13. januar 2023, klokken 15:17
Noen med levering tidligere i desember som har forsøkt seg på noen form for kompansasjon? Superlader-km eller andre relativt rimelige tiltak kan være et fint tiltak til de som kjøpte på topp

Kompensasjon for hva?



Folk overdriver noe sinnsykt her inne.Ok de satt ned prisene men hallo slapp nå av.kjøper du deg en Tesla må du regne med forandringer hele tiden.
Priser går opp og ned .nye ting blir bygd inn i bilen .sånn er det bare.
Jeg har kjøpt 2 begge gangene satt de ned prisene rett etterpå.
Forrige  gang kom Model 3 med automatisk bakluke ,50000kr billigere annet oppsett innvendig osv.
Men tror du noen brydde seg når jeg skulle selge?
Folk ringte meg opp ned .bilen var solgt på en dag.
At Tesla nå velger å selge en Y SR eller LR så mye billigere har jo vært tilfelle på Model 3 også.men har de tatt skade av det?NEI.
Bare å kose seg .Det er bare penger .Og om det virkelig står så ille til fordi man har kjøpt seg en bil og ikke får med dit og datt bør en kanskje velge noe annet.

Haggish

Sitat fra: Electroelectro på lørdag 14. januar 2023, klokken 09:59
Sitat fra: oroar på lørdag 14. januar 2023, klokken 08:47
Sitat fra: Storken på fredag 13. januar 2023, klokken 15:17
Noen med levering tidligere i desember som har forsøkt seg på noen form for kompansasjon? Superlader-km eller andre relativt rimelige tiltak kan være et fint tiltak til de som kjøpte på topp

Kompensasjon for hva?



Folk overdriver noe sinnsykt her inne.Ok de satt ned prisene men hallo slapp nå av.kjøper du deg en Tesla må du regne med forandringer hele tiden.
Priser går opp og ned .nye ting blir bygd inn i bilen .sånn er det bare.
Jeg har kjøpt 2 begge gangene satt de ned prisene rett etterpå.
Forrige  gang kom Model 3 med automatisk bakluke ,50000kr billigere annet oppsett innvendig osv.
Men tror du noen brydde seg når jeg skulle selge?
Folk ringte meg opp ned .bilen var solgt på en dag.
At Tesla nå velger å selge en Y SR eller LR så mye billigere har jo vært tilfelle på Model 3 også.men har de tatt skade av det?NEI.
Bare å kose seg .Det er bare penger .Og om det virkelig står så ille til fordi man har kjøpt seg en bil og ikke får med dit og datt bør en kanskje velge noe annet.

Kunne ikke sagt det bedre selv 😉🙏🙏🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA