Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Angrerett

Startet av Nilsern, fredag 13. januar 2023, klokken 08:34

« forrige - neste »

Nilsern

Betydelig prisnedgang...
Vi hentet ut en model Y fredag 30 desember (edit: skrev feil november først...), altså 14 dager siden.
Vi har ingen interesse av å levere tilbake bilen.
Noen som vet om det er noen mulighet for å få tilbakebetalt prisnedgang (gjennom angrerett)?
Vi er så vidt jeg kan se akkurat innenfor fristen?
Noen som har erfaring med dette?
(jeg forsøker å få kontakt med Tesla...)

Haggish

Sitat fra: Nilsern på fredag 13. januar 2023, klokken 08:34
Betydelig prisnedgang...
Vi hentet ut en model Y fredag 30 november, altså 14 dager siden.
Vi har ingen interesse av å levere tilbake bilen.
Noen som vet om det er noen mulighet for å få tilbakebetalt prisnedgang?
Vi er så vidt jeg kan se akkurat innenfor fristen?
Noen som har erfaring med dette?
(jeg forsøker å få kontakt med Tesla...)

30 november? 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Nilsern

30 desember skal det være  ;)

Selbyggen

Vi hentet ut vår bil 6. desember, og kjenner det er ganske kjedelig å gå fra å være "heldig" med å få bilen før avgifter kom på plass, til å egentlig ha betalt 80 000 for mye for bilen om vi bare hadde vært litt mer "(u)heldig"

anorway

Sitat fra: Selbyggen på fredag 13. januar 2023, klokken 08:41
Vi hentet ut vår bil 6. desember, og kjenner det er ganske kjedelig å gå fra å være "heldig" med å få bilen før avgifter kom på plass, til å egentlig ha betalt 80 000 for mye for bilen om vi bare hadde vært litt mer "(u)heldig"

Thats life. Prisjusteringer i markedet skjer og det er ingen overraskelse at bilprodusentene plutselig gjør endringer.

Selbyggen

Vi har heldigvis planlagt å ha bilen i mange år. Og bare positivt at flere får råd til å kjøpe. Men litt surt er det uansett, er tross alt snakk om ganske mye penger, i hvert fall for vår familie.

Elektro12

Hva er forskjellen på MY RWD og LR utenom 2WD og rekkevidden?

snakkesalig

Sitat fra: Nilsern på fredag 13. januar 2023, klokken 08:34
Betydelig prisnedgang...
Vi hentet ut en model Y fredag 30 desember (edit: skrev feil november først...), altså 14 dager siden.
Vi har ingen interesse av å levere tilbake bilen.
Noen som vet om det er noen mulighet for å få tilbakebetalt prisnedgang (gjennom angrerett)?
Vi er så vidt jeg kan se akkurat innenfor fristen?
Noen som har erfaring med dette?
(jeg forsøker å få kontakt med Tesla...)

Men for å forsøke å svare på det du spør om (prisreduksjonen er allerede diskutert i minst 3 andre tråder):

Jeg tror du kan glemme å få tilbakebetalt noe mellomlegg. Eneste mulighet er å returnere bilen og bestille ny.

Jonny85

Ja bare til å levere den tilbake hvis de ikke gir deg pris reduksjon.
Fikk ut en MYP selv men det var 30 november. Kjenner det koker greit her nå 😡


Får jo nå y 2 hjuls trekk for 399 000 det mener jeg er veldig verdi. Hadde jeg fått valget nå så hadde jeg heller kjøpt y 2 hjulstrekk å spart godt over 200 000 kr! Hadde på følelsen at prisen skulle ned men trodde bare den skulle ned tilsvarende moms og vektavgiften. Føler meg litt lurt her nå!

Daniel_0007

Sitat fra: Elektro12 på fredag 13. januar 2023, klokken 08:53
Hva er forskjellen på MY RWD og LR utenom 2WD og rekkevidden?

Litt dårligere musikkanlegg, mangler en subwoofer bak. Ellers skal alt være likt, rwd har annet type batteri som tåler å bli ladet opp til 100% ofte.
Model 3 2019 LR Rwd

geear

Sikker på det med subben?

Har ikke sett testene til Teslabjørn, men var tilfeldigvis inne på den ene og så kommentarer som sa at han tok feil i at det var dårligere stereo i RWD, flere som sa det var samme i alle.

SurSnasen

#11
Sitat fra: Nilsern på fredag 13. januar 2023, klokken 08:34
Noen som vet om det er noen mulighet for å få tilbakebetalt prisnedgang (gjennom angrerett)?

Hva var kjøpsprisen din?

Ville du bedt om å få betale mer dersom bilen heller hadde steget i pris?

Vil foreslå at du heller sender en tanke til de stakkarene som har kjøpt overprisede flipperbiler på Finn :) DE har nok bedre grunn til å føle seg litt snurt akkurat nå.

Tesla1

#12
Hva er prosedyren for å angre, sender man det skjemaet til en fellesmail eller er det andre måter det må gjøres?
Angrerettsbrevet viser til at det må sendes som brev ser det ut til, som høres spesielt ut.

Ser at jeg kommer til å brenne inne med andre bilen jeg skulle selge så benytter muligheten til å levere tilbake.

torlie

Sitat fra: Jonny85 på fredag 13. januar 2023, klokken 08:59
Ja bare til å levere den tilbake hvis de ikke gir deg pris reduksjon.
Fikk ut en MYP selv men det var 30 november. Kjenner det koker greit her nå 😡


Får jo nå y 2 hjuls trekk for 399 000 det mener jeg er veldig verdi. Hadde jeg fått valget nå så hadde jeg heller kjøpt y 2 hjulstrekk å spart godt over 200 000 kr! Hadde på følelsen at prisen skulle ned men trodde bare den skulle ned tilsvarende moms og vektavgiften. Føler meg litt lurt her nå!

Skjønner ikke dette raseriet siden du har YP som tross alt kun har gått ned en lavt beløp på ca 15k. Penger det også, men noe justeringer vil det alltid være.

YP kan jo ikke sammenlignes med en traust RWD, så kos deg hver gang du tråkker inn wattpedalen  :) :+1:

Tenker du utelukket på kroner og øre kan jeg forstå det til en viss grad, men du kan alltids selge YP uten stort tap og kjøpe 2RWD om du vil.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Electroelectro

Sitat fra: torlie på fredag 13. januar 2023, klokken 10:21
Sitat fra: Jonny85 på fredag 13. januar 2023, klokken 08:59
Ja bare til å levere den tilbake hvis de ikke gir deg pris reduksjon.
Fikk ut en MYP selv men det var 30 november. Kjenner det koker greit her nå 😡


Endelig en som har fattet det.
Skjønner eller ikke all panikken


Får jo nå y 2 hjuls trekk for 399 000 det mener jeg er veldig verdi. Hadde jeg fått valget nå så hadde jeg heller kjøpt y 2 hjulstrekk å spart godt over 200 000 kr! Hadde på følelsen at prisen skulle ned men trodde bare den skulle ned tilsvarende moms og vektavgiften. Føler meg litt lurt her nå!

Skjønner ikke dette raseriet siden du har YP som tross alt kun har gått ned en lavt beløp på ca 15k. Penger det også, men noe justeringer vil det alltid være.

YP kan jo ikke sammenlignes med en traust RWD, så kos deg hver gang du tråkker inn wattpedalen  :) :+1:

Tenker du utelukket på kroner og øre kan jeg forstå det til en viss grad, men du kan alltids selge YP uten stort tap og kjøpe 2RWD om du vil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA