Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AppCheck og Elton feilar?

Startet av vesttrønder, tirsdag 27. juni 2023, klokken 23:04

« forrige - neste »

vesttrønder

Set og planlegg Danmarkstur til helga. Ser at Elton har støtte for mange operatørar (sjølv om prisen er høg). Men så plutseleg feilar appen og seier at mobilen min feilar ein sjekk. Då får eg ikkje lenger opp fullstendig profil og ei heller tilgang til å sjå info om ladarar eg klikk på i kartet.

Er det andre som har hatt problem med dette? Har ikkje flett ny mobil, men Android 10 i det minste.

RJK

Fikk faktisk samme melding på min LG V30 med Android 9.

Klikket på varsel om at de nå støttet lading fra nok en leverandør. Jaja, da vil de vel ikke ha meg som kunde. Kjøper ikke ny mobil bare for den ene appen, når telefonen ellers er OK. Sliter riktignok med dårlig batterikapasitet, men frister mer med batteribytte enn ny telefon.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vesttrønder

Murf, må kanskje bruke fredagen på plan B for Danmark då. Blæh til Elton. (håp i hangande snøre: prøvde å google litt, ser ut til at det er begrensa antal kall til AppCheck API, kanskje Elton har gått på ein smell der.) Får sjekke pris og tilgjengelegheit på Kia Charge...

RJK

#3
Sitat fra: vesttrønder på tirsdag 27. juni 2023, klokken 23:25Murf, må kanskje bruke fredagen på plan B for Danmark då. Blæh til Elton. (håp i hangande snøre: prøvde å google litt, ser ut til at det er begrensa antal kall til AppCheck API, kanskje Elton har gått på ein smell der.) Får sjekke pris og tilgjengelegheit på Kia Charge...
Har du Ionity-avtale i din Kia Charge-avtale? Har det selv i min ChargeMyHyundai, og slipper da unna med 1,65 NOK i Norge, og 2,20 DKK f.eks. ved Ionity Nørager. Alternativt er jo Tesla SuC åpen for alle de fleste steder, og har også gode priser.

Dessverre er det tikke lengre mulig å få den gode avtalen jeg har nå, og den vil avsluttet når avtalen går ut i høst. Men da har man f.eks. Ionity Passprt som egentlig er en bedre avtale å ta direkte med Ionity enn med ChargeMyHyundai pga større rabatt.

Selv om pris per måned er høyere, så lønner begge seg ved 60 kWh ladet per måned, og alt annet gir god besparelse. Men altså best besparelse når man tar Ionity Passport direkte med Ionity, da pris per kWh blir lavere.

ChargeMyHyundai gjeninnfører minuttprising i tillegg til en saftig kWh-pris alle andre steder, så for meg vil jeg rett og slett si den opp når Ionity-avtalen slutter, og jeg tar heller og fyller hos Tesla og Uno-X der jeg ikke har Ionity i nærheten.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vesttrønder

Sitat fra: RJK på tirsdag 27. juni 2023, klokken 23:50
Sitat fra: vesttrønder på tirsdag 27. juni 2023, klokken 23:25Murf, må kanskje bruke fredagen på plan B for Danmark då. Blæh til Elton. (håp i hangande snøre: prøvde å google litt, ser ut til at det er begrensa antal kall til AppCheck API, kanskje Elton har gått på ein smell der.) Får sjekke pris og tilgjengelegheit på Kia Charge...
Har du Ionity-avtale i din Kia Charge-avtale? Har det selv i min ChargeMyHyundai, og slipper da unna med 1,65 NOK i Norge, og 2,20 DKK f.eks. ved Ionity Nørager. Alternativt er jo Tesla SuC åpen for alle de fleste steder, og har også gode priser.

Dessverre er det tikke lengre mulig å få den gode avtalen jeg har nå, og den vil avsluttet når avtalen går ut i høst. Men da har man f.eks. Ionity Passprt som egentlig er en bedre avtale å ta direkte med Ionity enn med ChargeMyHyundai pga større rabatt.

Selv om pris per måned er høyere, så lønner begge seg ved 60 kWh ladet per måned, og alt annet gir god besparelse. Men altså best besparelse når man tar Ionity Passport direkte med Ionity, da pris per kWh blir lavere.

ChargeMyHyundai gjeninnfører minuttprising i tillegg til en saftig kWh-pris alle andre steder, så for meg vil jeg rett og slett si den opp når Ionity-avtalen slutter, og jeg tar heller og fyller hos Tesla og Uno-X der jeg ikke har Ionity i nærheten.

Ja, har KiaCharge + Ionity til den låge prisen nokre månader til (men betalar mnd-pris, greitt nok). Såg kjapt på kartet til KiaCharge at dei også støttar dei fleste ladeplassar nær der vi skal ha base (ingen Ionity der, men køyrer forbi Nørager og planlegg stopp der). Og prisen til Kia var ikkje såååå ille på verken treig DC eller AC (5-8 DKK). Det blir ikkje så mykje lading at det øydelegg feriebudsjettet, men Elon imponerer ikkje no :(.

vesttrønder

Ser ut til at det var ein "glitch in the Matrix", og at Elton-gjengen no jobbar hardt for å fikse.

RJK

Så sannelig, nå gikk det å se priser på ihvertfall den ene ladestasjonen jeg sjekket, som hadde både lynlader og "destinasjonslader" på samme sted.

 :+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA