Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nøkkel til Centech ladeboks

Startet av armasa@gmail.com, torsdag 12. januar 2023, klokken 16:50

« forrige - neste »

armasa@gmail.com

Hei! Første post på forumet for meg.

Jeg har en eldre Centech hjemmelader, montert i 2018.
Har snakket med elektriker og vi skal endre instillinger fra 16A til 20A. For å gjøre det må vi åpne laderen.
Forran på laderen er det ett nøkkelhull, men jeg kan ikke huske å noen gang ha hatt en slik nøkkel.
Er denne nøkkelen unik for hver boks, eller er de like for alle?
Hvordan ser den ut? (så jeg vet hva jeg evt. skal lete etter) og vet noen hvor det kan bestilles ny dersom elektriker heller ikke har en?

Orbit

Er det et vanlig nøkkelhull, eller til apparatskapnøkkel?

På et tilfeldig bilde jeg fant av laderen på nett er det "vanlig" trekantøkkel som du får i jernvare o.l. (se link over).

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

armasa@gmail.com

Jeg viste ikke at det var flere alternativer. Så da måtte jeg google bilder av centech, og nei jeg har ikke apparatnøkkel på min. Men, da jeg så flere bilder for å finne et bilde av mitt nøkkelhull, fant jeg et bilde fra finn.no med nøkkel. Så da er saken løst.

Takk for indirekte hjelp :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA