Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av TMX med UMC starter ikke opp igjen automatisk

Startet av kodax, søndag 08. januar 2023, klokken 13:18

« forrige - neste »

kodax

Når min 2019 pre refresh TMX har ladet opp til valgt grense, stopper ladingen. Jeg ville tro at ladingen starter igjen når prosenten hadde falt til et visst nivå, men det ser det ut som den ikke gjør. Prøver jeg da å starte lading fra appen, får jeg en feilmelding. Løsningen er å fysisk ta ut ladepluggen fra bilen og sette den inn igjen.
Ifm et byggeprosjekt bruker jeg for tiden bare UMC, så det er mulig at TWC-en ikke oppførte seg tilsvarende.
Er det andre som har opplevd dette?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

sjokomelk

Hos meg starter den igjen når den er ca. 4% under ladegrensen. Min står til 80%, og siden bilen har stått pent parkert i garasjen i nesten to uker gjennom jul og nyttår, så våkner den hver natt klokka 2 (ladetidspunktet jeg har satt), og hvis den er over 76% gjør den ingenting og sovner igjen. Det er først når den er på/under 76% at lading starter.
Bilen er koblet til TWC gen2, men det skal ikke ha noe å si.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

Hvis du justerer ladegrensen opp så skal i alle fall ladingen starte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Nå har jeg testet med en nyere UMC jeg også har (lite brukt og nyere modell), og da fungerer alt som forventet, så dette er nok bare en feil med den gamle jeg har.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

RJK

Sitat fra: kodax på tirsdag 17. januar 2023, klokken 14:13
Nå har jeg testet med en nyere UMC jeg også har (lite brukt og nyere modell), og da fungerer alt som forventet, så dette er nok bare en feil med den gamle jeg har.
Har du fått oppdatert firmware på den laderen? Mulig det er samme som med Wall Charger, at den må firmware-oppgraderes ved å følge korrekt prosedyre, når den er koblet til en Tesla. Kan og være at de ikke har firmware-oppgradering til denne, men uansett greit å få sjekket ut.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA