Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Begynnelsen på slutten for Chademo?

Startet av automat, fredag 03. november 2017, klokken 21:30

« forrige - neste »

Svk

60kg mindre enn leaf... men regnet på det igår. 2 voksne og 3 skolebarn og litt bagasje er innenfor :-)

Adri4n

Sitat fra: Svk på onsdag 04. januar 2023, klokken 09:00
Etter flere søvnløse netter så er Leafen avbestilt. Da blir det CCS,større batteri,raskere lading.. Atto3

Forståelig det. Jeg kjøpte en 2021 modell Leaf, hadde nok aldri blitt Leaf om jeg skulle hatt ny bil. Vi har nettopp fått opp hurtigladestasjon i Ålesund sentrum og heldigvis er 2 av 8 ladere Chademo. Det er ikke godt å si hvordan situasjonen er i nærmeste fremtid. Ser at veldig mange chademo plugger er utilgjengelig i området her, så det å fikse de er nok lav prioritet.

Blir nok å selge bilen etter 2-3 år, istedenfor å ha den i 5-7 år.

Svk

ingen som vet. men Leaf har jo 6.6.kW saktelading,denne pluggen er jo mer standard. norge burde heller satset mer på desinasjonslading.

Panduck

Sitat fra: Svk på onsdag 04. januar 2023, klokken 10:07
60kg mindre enn leaf... men regnet på det igår. 2 voksne og 3 skolebarn og litt bagasje er innenfor :-)

60kg MINDRE enn LEAF? Trodde LEAF hadde 384kg mens Atto3 hadde 410kg...

Svk

#349
Leaf:Egenvekt
1 530 kg
Egenvekt med fører
1 605 kg
Tillatt totalvekt
1 995 kg
Maks nyttelast
390 kg

atto:
genvekt
1 750 kg
Egenvekt med fører
1 825 kg
Tillatt totalvekt
2 160 kg
Maks nyttelast
335 kg

edyrli

Broom la ut en sak på dette i dag faktisk.
https://www.tv2.no/broom/mange-kan-ga-i-vekt-felle-uten-a-vite-det/15398763/
Usikker på om de snakker vekter med eller uten fører. Atto er jo ikke kjempebra, men den er heller ikke vesentlig mye lavere enn andre kompakt SUV.

Litt interessant at man kan ha opptil 500kg overlast uten annen risiko enn at man må laste av ved en evt kontroll.
2021 BYD Tang
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Panduck

Sitat fra: Svk på onsdag 04. januar 2023, klokken 12:05
Leaf:Egenvekt
1 530 kg
Tillatt totalvekt
1 995 kg

Da har LEAF blitt kraftig oppgradert! Ikke dårlig, dumt at den ikke har blitt oppgradert med CCS port også!

Svk

Leafen er god den. eneste minuset er chademo,ikke flatt gulv bak, høy lastekant.
som + er vel pris, størrelse og velprøvd teknikk

vitty

Koblet meg til 75kw laderne til Kople i dag med min 2018 Kia Soul ev. Fungerte fint helt til noen andre med ccs skulle koble seg til. Istedenfor å prioritere første som koblet seg til eller dele likt så ble min bil satt til 25kw og ccs satt til 50kw. Ganske provoserende. Spesielt siden den andre bilen var en Ampera-e som ikke kom seg noe spesielt over 22kw de flrste 20 minuttene uannsett. Enda et skudd for chademobaugen.

RJK

Tok du en tlf til brukerservice og hørte hva de hadde å si til dette? det hørtes uansett ikke bra ut, spør du meg. Første kunde skal alltid ha prioritet, synes jeg.

Hadde derfor vært interessant å høre hva brukerservice sitt svar på dette er for noe.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA