Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkeringsensorer forsvinner fra S og X

Startet av offpist, fredag 06. januar 2023, klokken 20:22

« forrige - neste »

offpist

Tesla lanserte nye bilder i natt av S og X.

-Blandt annet med mulighet til velge rundt ratt.
-Plaid har også fått røde bremse kalippere, LR har sort.
-Tesla T-logoen er borte fra bagasjeluken.
-Det står Tesla skrevet inn i den sorte horisontale søylen mellom baklyktene.

Men sist og ikke minst, så kan man se at parkeringsensorene er borte i bildene både på S og X nå.
Stor bil, ingen sensorer... det stemmer.
Ja jeg veit Tesla planlegger å løse det med kamera men personlig er jeg ganske skeptisk.

Nå er det vel neppe så mange som hiver seg inn og bestiller S og X etter avgifter og MVA men likevel, hva tenker folket?
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Vaduz

Kamera fungerer i alle fall mye dårligere til å vurdere avstand enn radaren gjorde. Holder seg mye nærmere biler selv ved avstand 7, og blir forvirret av dårlig vær med mild fantombremsing. Tror ikke manglende parkeringssensorer blir en suksess. Men fint med helt ratt da, kanskje vi kan får en blinklyshendel og fysiske knapper på rattet også så er vi nesten i mål:)

Meka

Helt ærlig så fatter jeg ikke hvorfor de fjerner sensorene.
Kan ikke være mye å spare på det, selv ved feil er disse enkle å skifte ut

MrBacardi

Sitat fra: Meka på lørdag 07. januar 2023, klokken 14:05
Helt ærlig så fatter jeg ikke hvorfor de fjerner sensorene.
Kan ikke være mye å spare på det, selv ved feil er disse enkle å skifte ut

Her forklarer Karpathy det veldig tydelig:
https://youtu.be/_W1JBAfV4Io

TLDW: fjerne usikkerhet i systemet når ulike sensortyper rapporterer ulikt på samme tidspunkt
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Tiger123


Skulle sensorene komme tilbake snart, eller har jeg drømt?

aguro

Jeg vurderer å bytte ut min model S P85d fra 2015 som snart runder 200000km i en ny Tesla model S eller X men er usikker på om følgende virker:
* Auto dimming av fjernlys
* Lysstyrke hovedlys
* Parkeringshjelp uten sensorer
* Regnsensorfunksjon vindusvisker

Er det noen som kan dele erfaringene ?

Charlie

Sitat fra: aguro på søndag 29. oktober 2023, klokken 11:41Jeg vurderer å bytte ut min model S P85d fra 2015 som snart runder 200000km i en ny Tesla model S eller X men er usikker på om følgende virker:
* Auto dimming av fjernlys
* Lysstyrke hovedlys
* Parkeringshjelp uten sensorer
* Regnsensorfunksjon vindusvisker

Er det noen som kan dele erfaringene ?

* Autodimming funker det, ulempen er at sensoren er så sensitiv at den takler dårlig når (litt større skilt) skilt langs veien blir lyst opp, da dimmer bilen lyset ned. Er det flere skilt etter hverandre så dimmer de, ned - opp - ned - opp - ned osv. Slitsomt, og man blir bare irritert.

*Lysstyrken på hovedlysene er svært bra, ikke noe behov for "Led-bar" her.

* Vet ikke, har sensorer foran/bak på min S Plaid. Finnes ikke noe som kan erstatte dem, dessverre.

*Vindusviskerne varierer litt etter hvilken software-versjon som er installert. For tiden fungerer de bob-bob, bruker nesten uansett mest manuell bruk med knappen på rattet. Det er lettere med ratt-knapp enn med en bryterarm slik det tradisjonelt var.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA