Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID.7 lansering

Startet av daktari, onsdag 04. januar 2023, klokken 17:22

« forrige - neste »

Øyvind.h

#30
Dessverre en del som har slike klemmer. Hadde det på en Golf, og på Ioniq 5.
Rails er klart best og mest praktisk.

Andre løsninger medfører ofte diverse ulemper med alt fra gnissemerker etter gummiføtter og deformerte pakninger, til knuste tak og pyntelokk som knekker.

Men klemme er sikkert greit om behovet for takstativ er sjeldent. Hadde jeg funnet en bil som leverer perfekt på alt annet skulle jeg nok levd med klemmeløsning. Stativ bruker vi bare noen få ganger i året.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Hvis de har tenkt å levere den slik, så får vi håpe stasjonsvogna kommer med flushrails. Er nok den som blir storselger uansett.

daktari

Ganske så sikker på rails på ID.7 stasjonsvogn. Kan jo bli ekstrautstyr, men antagelig standard i Norge.

https://www.motor1.com/news/683356/volkswagen-id7-electric-wagon-loses-camo-spy-photos/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Virker som Volkswagen har funnet igjen røttene sine her, interiøret ser milevis bedre ut enn andre ID-biler. Én ting jeg merket meg i Autogefuehl videoen, er hvor responsiv skjermen og kartet virker. Tipper hengervekt blir minst 1.500 kg med firehjulstrekk (personlig har jeg aldri har hatt behov for mer enn 1.000 kg, og har ikke har førerkort til mer enn 750 med e-tron, som kan trekke 1.800 kg) men.. det er tydeligvis mange som trenger dette. Eller så er det noen få, høylytte. ;)

De MÅ i alle fall tilby rails på stasjonsvogna. Gjerne også økt bakkeklaring. Den ser litt lav ut, uten at jeg har klart å finne tall på det. Vi kan ikke vente flere år på en Alltrack..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Roy Aasen

Har ikke sett innfestingen,men selger sier at det ligger inne takstativ fra Thule i hans system.

Roy Aasen

Da er ett stykk ID7 bestilt. Så får vi se om bilen dukker opp til fristen jeg har satt, som er uke 9. Hvis ikke så blir bestilling automatisk kansellert .Skal angivelig i produksjon uke 48.


torerik

Vet man noe mer om når stasjonsvogn kommer? Må være 4x4 (GTX antar jeg).
2024 Skoda Enyaq 85X L&K (bestilt)
2022 Volvo V60 T6 Recharge
2015 Volkswagen e-Golf

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Roy Aasen

Selgeren jeg var hos hadde ikke ett eneste tips på stasjonsvogn. Personlig var hans mening: Sent neste år,med muligheter for bestilling etter mittsommer en gang. Som ikke betyr noe som helst :)

torerik

Hvis så er tilfelle utgår VW for oss. Men hey, BMW- eller Audi-selgeren blir sikkert happy :)
2024 Skoda Enyaq 85X L&K (bestilt)
2022 Volvo V60 T6 Recharge
2015 Volkswagen e-Golf

turfsurf

Synes ikke behovet for stasjonsvogn er så stort når alternativet er kombi.

Det eneste man mister er muligheten til å laste opp til taket helt bak, og man kan ikke laste kjøleskap inn i bilen.

Til gjengjeld får man mindre støy i bilen, slipper tilgrising og visker på bakruten, og som oftest litt lavere forbruk.

Eneste som taler for stasjonsvogna for vår del er at det er kun den man har fått i "alltrack" utgave av Passat. Men vi har tid til å vente.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: torerik på mandag 18. september 2023, klokken 23:25Hvis så er tilfelle utgår VW for oss. Men hey, BMW- eller Audi-selgeren blir sikkert happy :)
Kan jo bare kjøpe en ventepølse bil? Mange gode kjøp å gjøre på bruktmarkedet nå. Da blir verditapet såpass lite at det spiller mindre rolle om du bytter etter ett år.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

torerik

Altså, kan godt hende iD7 blir aktuelt senere, men jeg kjøper ikke bil uten 4x4 og «full» høyde i bagasjerom. Min erfaring er at sedan/kombi har vært mye vanskeligere å selge etter 3-5 år. Kan hende dette endrer seg i fremtiden.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K (bestilt)
2022 Volvo V60 T6 Recharge
2015 Volkswagen e-Golf

igniztion

Er vel en grunn til at Passat sedan omtrent ikke har blitt solgt her på berget.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

turfsurf

Sitat fra: igniztion på torsdag 28. september 2023, klokken 15:56Er vel en grunn til at Passat sedan omtrent ikke har blitt solgt her på berget.
Passat var jo sedan (lite koffertlokk), mens ID.7 er "kombi", dvs en mye mere praktisk bakluke med plass tilsvarende stasjonsvogn så lenge man ikke laster over seteryggen.

For oss vil det si ingen forskjeller i lastekapasitet i praksis, men flere fordeler ellers.

Ellers hadde vi Passat sedan en gang, og opplevde ikke den som vanskelig å selge.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA