Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluke låses ikke

Startet av snakkesalig, onsdag 04. januar 2023, klokken 12:55

« forrige - neste »

snakkesalig

Hei. Fersk eier av brukt E-golf, 2018/FL.

Lokket på ladeluka går ikke i lås. Den ser ut til å lukke seg skikkelig (ligger i flukt med resten av bilen), men låses altså ikke.
Har prøvd å søke, men de fleste ladelukeproblemer ser ut til å drukne i problemer med låsetapp til ladekabel..

Noen som kjenner problemet og har en quick-fix? Evnt er det en dyr sak å fikse på verksted?

Orbit

Treg meknisme, evt også litt ising er ikke uvanlig på denne årstiden for alle bevegelige deler. Har du allerede prøvd med smøring? Hvis ikke, bruk gjerne tørr teflon-spray (PTFE) i låsemekanismen. F.eks denne.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Fanten

Dette er en av gjenganger feilene på e-Golf som burde vært Møller og VW sitt problem ikke kundene deres.
Men dyrt å fikse er det ikke.
Luke lås motoren koster noen få hundrelapper uorginalt og ca dobbelt på Møller.
Grunnen til att den feiler er att den er konstruert til fosil biler som ikke bruker tank lokket i nærheten av like mange ganger som på e-Golf.
Jeg byttet min selv og brukte ca 1 time på jobben.

snakkesalig

#3
Takk for svar. Egentlig godt å høre at det er en kjent feil, enklere å finne løsning da :)

Skal prøve å spraye litt når frosten trekker seg tilbake (eller jeg finner en varm garasje), hvis ikke blir det bytte av lås.

@Fanten: Har du link til uoriginal del? Evnt originalt delenr? Om jeg forstår deg rett er det samme delenr som på fosilgolf?

Edit:
Fant video som viser hvordan den byttes.
https://www.youtube.com/watch?v=HuiZlueTrdw
Uoriginalt delenr: Bilstein 173907, fås "overalt": https://www.google.com/search?q=173907+bilstein

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA