Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladebrikker - NAF, Elbilforeningen eller andre?

Startet av svilli, tirsdag 09. mai 2023, klokken 10:23

« forrige - neste »

Gazer75

Sitat fra: Panduck på fredag 16. juni 2023, klokken 14:45Fikk nettopp epost fra Fortum, en rekke ladere skal bli med i nettet deres "IONITY, Mer, Virta, E.ON og mange flere"
Prisen er heilt hinsides. 7,7kr på E.ON, 9,24kr på Ionity og 8,2kr på Kople.
E.ON sin eigen app og registrert kunde kostar 5,05kr. Ikkje sjekka Ionity sin eigen app, men meiner eg såg nokon snakka om 8,4kr for drop in.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på torsdag 06. juli 2023, klokken 09:40
Sitat fra: Panduck på fredag 16. juni 2023, klokken 14:45Fikk nettopp epost fra Fortum, en rekke ladere skal bli med i nettet deres "IONITY, Mer, Virta, E.ON og mange flere"
Prisen er heilt hinsides. 7,7kr på E.ON, 9,24kr på Ionity og 8,2kr på Kople.
E.ON sin eigen app og registrert kunde kostar 5,05kr. Ikkje sjekka Ionity sin eigen app, men meiner eg såg nokon snakka om 8,4kr for drop in.
Dette er fort resultatet når man må tilby roaming, også de vil ha en del av kaka, og når de ikke får (nok) rabatt, så slenger de på prisen.

Selv valgte jeg å bruke Eviny-app for å betale 6,99 per kWh, fremfor å bruke ChargeMyHyundai og da betale 8,69 per kWh. CMH skal altså ha 1,70 per kWh (ca 24 % tillegg) for at jeg skal foretrekke "enkelheten" med å bare ha en tilbyder.

Mulig jeg kunne fått bedre pris med dyrere avtale, men de er så elendig på å vise hva jeg sparer på dyrere rabatt, så jeg går ikke i felaa og inngår avtale jeg ikke vet hva reelt sett er prisen.

Kan ikke vente lenge nok til kortbetaling kommer, da vi får en reell konkurranse på lading. Nå er alt knyttet til hvilke avtaler man kan skaffe seg, og de virker bare å bli dårligere for hvert år.

Enn så lenge prøver jeg å holde meg til Ionity, fordi jeg har en gunstig pris der i enda noen få måneder. Men avtalen sies nok opp så snart den går ut, og jeg har brukt opp ladekreditten jeg har.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

gte-bjørn

Apropos Ionity, er det mulig å betale for Ionity Passport for kun én måned? Det vil lønne seg hvis jeg lader mer enn 60 kWh hos dem i løpet av kommende bilferie. Det står at det kan sies opp med en måneds varsel men det er vel fare for at det betyr minimum to måneder.

Brukte dem riktignok ikke ifjor men det var først og fremst fordi de var veldig mye dyrere enn de jeg fikk rabatt hos i We Charge (VW): 7,90 kontra 4,40. Vurderte Elverum eller Alvdal siste dagen men det passet ikke rekkeviddemessig så det ble Eviny Koppang. :)

Jeg finner ikke noe sted i Ionity-appen for verken å registrere eller bestille ladebrikke?

RJK

Sitat fra: gte-bjørn på torsdag 06. juli 2023, klokken 20:30Apropos Ionity, er det mulig å betale for Ionity Passport for kun én måned? Det vil lønne seg hvis jeg lader mer enn 60 kWh hos dem i løpet av kommende bilferie. Det står at det kan sies opp med en måneds varsel men det er vel fare for at det betyr minimum to måneder.

Brukte dem riktignok ikke ifjor men det var først og fremst fordi de var veldig mye dyrere enn de jeg fikk rabatt hos i We Charge (VW): 7,90 kontra 4,40. Vurderte Elverum eller Alvdal siste dagen men det passet ikke rekkeviddemessig så det ble Eviny Koppang. :)

Jeg finner ikke noe sted i Ionity-appen for verken å registrere eller bestille ladebrikke?
Du får ikke registrert brikke mot Ionity, bortsett fra brikker fra andre som allerede akepterer dette. Du må bruke appen.

Selv skaffet jeg meg Plugsurfing da det kosta ca 8,- per ladesesjon, for det feilet grassalt med kort. Men kanskje mest fordi ingen, heller ikke support, kunne fortelle meg at man må "betale" før man kobler til bilen.

Men tilbake til det med varighet, før var det 12 mnd binding, og man fornyet for nye 12 mnd uten mulighet for å melde seg ut før den perioden var på vei ut.

Nå er det mer lik minimum 2 mnd, for du må si opp før utgangen av perioden du allerede er i, altså 30mdagers meldefrist om jeg forstår vilkårene rett.

"Cancellation at any time with one month prior notice"
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

gte-bjørn

Ja du har nok rett i at det vil bli 2 måneder. Jeg vil dog kunne få behov for å lade på Ionity Ytterån (vest for Östersund) i september, som blir innenfor to måneder om jeg venter litt, men regnestykket blir mer tvilsomt.

Jeg kan bruke ladekortet fra We Charge hos Ionity men det er nå dyrere enn normalpris så lite vits i. ::)

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA