Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Supercharging ikke belastet

Startet av Larsj84, mandag 02. januar 2023, klokken 13:08

« forrige - neste »

Larsj84

Ladet for ca 200kr på Liertoppen ettermiddagen 27. Desember, denne ladingen dukker ikke opp i ladehistorikken i Tesla app, ikke er den belastet kortet mitt heller. I bilen så vises den korrekt som "forrige lading"

Forrige lading(Nebbenes 25. Des) er belastet riktig.

Har det vært noe kampanje med gratis lading jeg ikke har fått med meg, eller har det bare vært en teknisk feil?
Mulig jeg blir belastet senere?

Model Y levert Sep' 21

ladov

Eller kanskje noen andre må betale for din lading?

Jeg tror kanskje jeg har endt på andre siden av et sånt problem. I romjula sluttet superlading å virke med den misvisende feilmeldingen i bilen at jeg måtte legge til et gyldig kort på profilen min(det hadde jeg allerede). Det passet jo dårlig siden jeg faktisk var på tur da og det hjalp ikke at Tesla ikke tok telefonen. Ga opp etter to timer i kø og ladet hos eviny i stedet(betalte med vipps faktisk). Så laget jeg en service-sak og etter en uke fant de 'løsningen'. Jeg hadde en ubetalt regning i appen! Det vil si, den hadde ikke vært synlig før. Det som var skikkelig rart var at jeg fikk regning på superlading en dag jeg allerede hadde betalt. Det var ikke helt rett frem å finne det ut men jeg har altså to ladesesjoner for den dagen(rett før jul) på til sammen 78kWh. Den første ladesesjonen var grei nok, tidspunktet stemte med da jeg ladet, den andre sesjonen er bare merkelig, på det tidspunktet var jeg minst 10 mil unna.

Så langt aner jeg ikke hva som har skjedd men det ser ut som jeg har måttet betale for en annens lading. Den første service-saken er lukket som 'løst' med henvisning til at 'vi driver ikke med fakturering' så jeg har laget et par henvendelser til til brukerstøtte for å få en forklaring.

Det *kan* hende at noen har hacket superladeren for å stjele strøm på andres bekostning men jeg tror helst at det er en teknisk feil hos Tesla som gjør at superladesesjonen ble stående åpen etter at jeg hadde avsluttet lading så en annen bare kunne fortsette å lade på min konto.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

DagfinnN

Sitat fra: ladov på fredag 06. januar 2023, klokken 19:44
I romjula sluttet superlading å virke med den misvisende feilmeldingen i bilen at jeg måtte legge til et gyldig kort på profilen min(det hadde jeg allerede). Det passet jo dårlig siden jeg faktisk var på tur da og det hjalp ikke at Tesla ikke tok telefonen. Ga opp etter to timer i kø og ladet hos eviny i stedet(betalte med vipps faktisk).
Gav opp etter 2 timer??
Imponerende - jeg hadde gitt opp 10 minutter :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

ladov

Sitat fra: DagfinnN på fredag 06. januar 2023, klokken 22:17
Sitat fra: ladov på fredag 06. januar 2023, klokken 19:44
I romjula sluttet superlading å virke med den misvisende feilmeldingen i bilen at jeg måtte legge til et gyldig kort på profilen min(det hadde jeg allerede). Det passet jo dårlig siden jeg faktisk var på tur da og det hjalp ikke at Tesla ikke tok telefonen. Ga opp etter to timer i kø og ladet hos eviny i stedet(betalte med vipps faktisk).
Gav opp etter 2 timer??
Imponerende - jeg hadde gitt opp 10 minutter :)
Var på veien så det var ikke så mye annet å finne på.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

OlaM

Opplevde også å ikke bli belastet, rett før jul. Ladet ganske mye og. Trodde det bare var forsinket, men på returen ladet jeg på samme sted, da ble jeg belastet som normalt. Takker og bukker for julegaven.
'21 3LR

ladov

Om det er gave fra Tesla er det hyggelig, litt værre om andre må betale din lading. Ikke at det er din skyld selvfølgelig.

Jeg har for øvrig laget sak hos support om dette, etter snart 2 uker har jeg ikke fått noen løsning. Har purret dem en gang allerede. Om det betyr at de ikke gjør noe eller er i full panic mode aner jeg ikke.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

Etter en purring til har Tesla nå refundert det jeg betalte for den ladingen jeg ble feilbelastet. Det tok sin tid. Det er vel 5-6 uker siden jeg opprettet sak nr2 hos dem.

I siste samtale med dem nevnte jeg at jeg hadde utskrift av bompasseringer 10 mil unna som dukomentasjon på at jeg ikke kunne ha ladet sesjon nr2. Enten tok de meg på ordet eller så fant de noe rart i egne logger for jeg slapp å sende utskrift av bompasseringer.

Har ikke fått noe svar på hva som var galt da og det bekymrer meg litt siden dette fort kan skje igjen.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Pitmairen

Det samme har skjedd med meg, to ganger. En gang i fjor sommer, og en gang for et par dager siden. Jeg bruker sjelden superchargers, så det virker som det skjer ganske ofte.

ladov

Mistet du tilgangen til superladerne i etterkant du også? Det økonomiske er ikke det som bekymrer meg mest, det er ikke store beløpet og det har uansett blitt refundert. Problemet er at jeg i praksis ble stengt ute fra superladernettet i flere uker. Det var hell i uhellet at det skjedde langs en strekning som kanskje har verdens beste hurtigladetilbud.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA