Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Venter på Ariya

Startet av Nasseliten, søndag 01. januar 2023, klokken 22:05

« forrige - neste »

Nasseliten

Helt fantastisk at de snudde. Trodde alt håp var ute, men fikk en sms mandag og jublet. Forhandler skriver at de tar deler av vekt og moms og på nissan forstår jeg de tar hele. Så er spent på telefon fra forhandler for alle skal behansles induviduelt forsto jeg.

For meg er det "bare" vektavgift, men de fleste lå vel an på 18000 til over 40000 i ekstrakostnad. Så alle ære til Nissan, Mazda og Toyota og Mustang.

Lurer på hvordan VW-konsernet takler dette. De er jo steile på at kunden og myndighetene er ansvarlig

El-inor

Sitat fra: Nasseliten på onsdag 08. februar 2023, klokken 14:04
Helt fantastisk at de snudde. Trodde alt håp var ute, men fikk en sms mandag og jublet. Forhandler skriver at de tar deler av vekt og moms og på nissan forstår jeg de tar hele. Så er spent på telefon fra forhandler for alle skal behansles induviduelt forsto jeg.

For meg er det "bare" vektavgift, men de fleste lå vel an på 18000 til over 40000 i ekstrakostnad. Så alle ære til Nissan, Mazda og Toyota og Mustang.

Lurer på hvordan VW-konsernet takler dette. De er jo steile på at kunden og myndighetene er ansvarlig

"Fantastisk" er et sterkt ord, Nasseliten. Nissan prøver nok nå bare å begrense antallet kjøpere/bestillere som for lengst har gått lei av å vente, er lei av mangelen på sannferdig leveringstermin, og som derfor vurderer andre alternativer.

Siden vi skrev kontrakt har det kommet nye modeller/merker på markedet til gunstigere priser, bedre utstyrt og med lenger rekkevidde osv. Og på toppen av alt så kan vi nå kjøpe ny Tesla MY, spare betydelig med penger og samtidig få et på vesentlige områder bedre produkt.

Nei, så veldig fantastisk er denne innrømmelsen ikke, spør du meg.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Bondeknøl

Men det er ikke bare kjøperne som er «lei av å vente». De som selger biler sliter veldig når det har vært så mye leveringsproblemer siste par år. Det er ikke lett for de heller.

Øyvind.h

#19
Fikk mailen jeg også og venter på eventuell oppdatert pris. Veldig gode nyheter :) Ikke mange som tilbyr dette dessverre.
Håper VW følger etter og tilbyr det samme selv om de i det minste har prisgaranti.
Fra Tesla var det ikke et tema. Prisen gikk bare opp fra bestilling, toppet med mva og vektavgift tilslutt.
Fordelen at vi fikk god til til å vurdere Yen og konkludere med at den ikke var noe for oss.
Kansellering gikk greit og 15k inn på konto etter en ukes tid.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

El-inor

Sitat fra: Bondeknøl på onsdag 08. februar 2023, klokken 20:22
Men det er ikke bare kjøperne som er «lei av å vente». De som selger biler sliter veldig når det har vært så mye leveringsproblemer siste par år. Det er ikke lett for de heller.

Ja, Nissan sentralt og internasjonalt har bevist sin totale udugelighet når det gjelder å gi pålitelig informasjon om skipninger og levering. Alt annet enn betryggende når det gjelder produktet vi har bestilt fra dem.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA