Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Venter på Ariya

Startet av Nasseliten, søndag 01. januar 2023, klokken 22:05

« forrige - neste »

Nasseliten

Noen som har hørt om leveringsdato? Jeg venter på en 63 Advance og fikk beskjed om 15/1-23, men nå er det helt i det blå. Forhandler vet ikke når bilen kan tenkes å ankomme Drammen havn. Blir det påske eller sommer?

Da ble det også 18000 ekstra i vektavgift så tusen takk til Vedum og Støre. Gutta for folk flest

hELgenen

Sitat fra: Nasseliten på søndag 01. januar 2023, klokken 22:05
Noen som har hørt om leveringsdato? Jeg venter på en 63 Advance og fikk beskjed om 15/1-23, men nå er det helt i det blå. Forhandler vet ikke når bilen kan tenkes å ankomme Drammen havn. Blir det påske eller sommer?

Da ble det også 18000 ekstra i vektavgift så tusen takk til Vedum og Støre. Gutta for folk flest

Litt moms ble det vel også kanskje...

El-inor

Sitat fra: Nasseliten på søndag 01. januar 2023, klokken 22:05
Noen som har hørt om leveringsdato? Jeg venter på en 63 Advance og fikk beskjed om 15/1-23, men nå er det helt i det blå. Forhandler vet ikke når bilen kan tenkes å ankomme Drammen havn. Blir det påske eller sommer?

Da ble det også 18000 ekstra i vektavgift så tusen takk til Vedum og Støre. Gutta for folk flest

Det er skandaløst dårlig med informasjon fra importør/forhandler. Og den smule informasjon du mottar hvis du selv spør, viser seg å være desinformasjon. Jeg bestilte bil i desember 21 og ble lovet levering i september/oktober 22. September kom og oktober gikk - ingen bil og ingen informasjon. Når jeg så spør så får jeg beskjed om levering før jul. Per dags dato fremdeles ingen beskjed om verken bil eller levering.

Jeg er drittlei denne kundemishandlingen. Jeg har bestemt meg for en annen billøsning, men unner ikke forhandleren den ekstra fortjenesten han kan oppnå hvis jeg avbestiller. så jeg tenker å ta imot bilen når den enn måtte komme dersom det ligger an til at den kan flippes videre med fortjeneste.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Nasseliten

Enig. Skandale er rett ordet. Du bestilite i des 21 og jeg i april 22. Jeg ble "lovet" levering juli/august 22 da 63 Advance kom  i første båtlast. Senere ble det kun 87 Evolve som var ombord i første båtlast og jeg lurer på når den første båten legger kurs mot Norge. V

Forhandler vet ingenting og får ikke svar fra Nissan i Japan forsto jeg. Snodige greier. Siden jeg ble lovet bil i 2022 har jeg hørt med NISSAN Norge og forhandler om de tar vektavgiften. De henviser til kontrakt punkt 9. Der står det at kjøper er ansvarlig.

Toyota og Mazda og Volvo tar regningen for kunder som ble lovet bil i 2022. Nissan har jo sitt på det tørre, men som goodwill ville vel det være lurt å kompansere?

Jeg som du kan ikke går ut av kontrakt for bil og dekk har økt med nesten 50 000 siden april.

NISSAN Japan bør betale. De har vel penger nok og det gjelder jo bare uheldige kunder i Norge så kan da ikke merkes i kassa hos dem? Jeg slipper heldigvis moms da bilen koster under 500.



Electric cars in Norway

#4
SitatForhandler vet ingenting og får ikke svar fra Nissan i Japan forsto jeg. Snodige greier

:+1: Ja enig... snodige greier.

Hvis en av de jeg hadde kjøpt elbil av - hadde sagt dette til meg... hadde jeg bedt han om å ta en pære 😂

En forhandler skal vite! Det er jo derfor han er forhandler!

Forhandler skal gå linjeveien og forhøre seg oppover i systemet.

De berørte må få kompensasjon for dette! Det er ikke kontrakt / avtalefestet... (det er bare tidsfristen og avbestillings gebyr) men det handler om goodwill fra forhandler.

Feks bør det gis gratis vinterdekk/felg, ladekort, gratis service eller ekstra understellsbehandling osv. så det er mange muligheter for forhandler å kompensere.....men dette er bare min mening da.

Vet at Nissan forhandler trolig kan se i sine intern systemer forventet prod dato osv men de kan ikke påvirke dette ei heller påvirke transport/båtfrakt. Men forhandler ser forventet fraktdag.

El-inor

La gå at importør/forhandler har dekning i kontrakten for ikke å måtte dekke offentlige avgifter når bilen er forsinket. Det finnes imidlertid ingen unnskyldninger for det totale fraværet av informasjon når forsinkelsene stadig kommer. Det dokumenterer bare mangel på profesjonalitet og forståelse for hva som er et minstekrav når det gjelder kommunikasjon med sine egne kunder.

Flere tusen kunder tenker nå sikkert som meg - aldri den forhandleren en gang til!
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Nasseliten

Rart ikke Nissan i Japan eller importør gir oss forklaring. Er det mangel på deler, problemer i fabrikken eller båttransport det står på?

Leste de losset Ariya i Drammen 22 desember, men modell og antall biler vet jeg jo ikke. Min var nok ikke ombord da jeg ikke har hørt noe, men mange andre ble nok glade for da rakk de fristen.

Det sies jo at en skattet person er en glad person, men jeg vet ikke helt det. Det jeg frykter mest er at det er tilbake til forventet levering mai 23 slik det var i høst, altså ett år etter signering. Må jo ha vært noe som har gått galt ett eller annet sted. men hva det får vi ikke vite.

Jeg betaler gladlig 40000 til for å får 63 Evolve som ikke fantes da jeg bestilte, men da sa  forhandler jeg måtte betale den nye prisen på den så da ville det blitt 90 000 mer.

I England hadde de to pakker til Adcance. Tech og sky pack. Panoramtak kunne velges i en kort periode her, men så ble den bare fjernet, Er det importør som vil ha færrest mulig utgaver for letthets skyld?







vinnes

Da har vi fått beskjed om at vår Evolve 63 kwt er i produksjon på fabrikk, og estimatet på kontrakt fra august 22' om levering i april 23' ser foreløpig ut til å holde.

El-inor

Kontrakt signert desember 2021 og fremdeles ikke hørt en bokstav fra min Mobile-forhandler - totalt talentløst.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

nessiken

jeg skrev kontrakten 14.09.21 på  Ariya 87 kWt e-4ORCE Evolve 4WD.
fikk melding 15.11.22 at bilen ble produsert. Skulle få beskjed når den var ferdig produsert. hørte ingen ting.
Ringte forhandler og fikk vite at bilen er på båt. for 1 uker siden.

Nasseliten

I dag kom telefonen jeg har ventet lenge på. Min 63 Advance er nå ankommet Drammen og blir levert meg midt i februar. Litt tregt fortsatt på havna og så skal den klargjøres og få på skvettlapper og hengerfeste på seg.

Da vil det ha gått ca 9 måneder fra signering og mange har ventet/venter lenger enn det, men får håpe det løsner nå da.





eiskre

Vel. Jeg kontaktet Nissan i dag etter mangelfull tilbakemelding. Venter på en Evolve 87KWt e4orce, som ble signert i Februar 2022. Initiell leveringstid estimert til September/oktober, endret til Desember, deretter Februar (så da koster den meg 30K ekstra takk for det Nissan) Siste status nå er levering i Mai.

Jeg er ikke imponert over kommunikasjon eller evnen til å levere. Det er relativt mange bilprodusenter som kunne levert meg bil før det ble nytt år - det jeg hadde spart penger. Ganske provoserende og gjør ikke akkurat at Nissan står høyt på listen når jeg skal bytte bil om 3 år.

Så nå får vi se om den dukker opp i mai (Kom mai du skjønne milde?)

El-inor

Sitat fra: eiskre på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:38
Vel. Jeg kontaktet Nissan i dag etter mangelfull tilbakemelding. Venter på en Evolve 87KWt e4orce, som ble signert i Februar 2022. Initiell leveringstid estimert til September/oktober, endret til Desember, deretter Februar (så da koster den meg 30K ekstra takk for det Nissan) Siste status nå er levering i Mai.

Jeg er ikke imponert over kommunikasjon eller evnen til å levere. Det er relativt mange bilprodusenter som kunne levert meg bil før det ble nytt år - det jeg hadde spart penger. Ganske provoserende og gjør ikke akkurat at Nissan står høyt på listen når jeg skal bytte bil om 3 år.

Så nå får vi se om den dukker opp i mai (Kom mai du skjønne milde?)

Her ligger nok mye av forklaringen på misnøyen de fleste av oss føler med denne leverandøren.

- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

vinnes

Fikk e-post direkte fra Nissan i dag. Bilen er nå under transport fra Japan!

Ellers interessante nyheter angående Nissan/Renault partnerskapet: https://www.tu.no/artikler/renault-selger-seg-kraftig-ned-i-nissan/525495/


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA