Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jedlix sluttet å beregne ladekostnad

Startet av Jan-Børre Olsen, søndag 01. januar 2023, klokken 13:22

« forrige - neste »

Jan-Børre Olsen

Hei,
Jedlix hos meg beregner ikke ladekostnad lengre. Har Easee lader, Norges Energi og spotpris. I starten funket det finfint men nå får jeg bare opp ladeeffekt og levert kapasitet men ingen pris.
Prøvd å ta kontakt med kundeservice men ingen svar fra den kanten...
La inn en annen destinasjon i Jedlix og bare nødladeren, usikker på om det var da prisingen sluttet å fungere.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Ingeniøren

Hei

Fikk denne meldingen fra Jedlix for litt siden. Regner med at dette er årsaken til at de ikke beregner dette lenger:

"Vi vil informere deg om at fra 1 november vil tilleggsinntektene for deg som Jedlix-bruker bli avviklet.

Takket være vårt pilotprogram med Skagerak Energi var det mulig for oss å betale ut tilleggsinntekter på toppen av fordelene du har med en spotpriskontrakt, uavhengig av strømleverandør. Vi forbereder et nytt program, så det kan hende at du i fremtiden vil motta belønninger igjen. Det er ingen grunn til bekymring, siden det fortsatt er mange fordeler ved å bruke vår gratis app"
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Jan-Børre Olsen

Slettet den andre ladelokasjonen og da fikk jeg tilbake beregnet kostnad. Tilbakebetaling har jeg aldri fått så det er ikke noe tema men synes det var litt kjekt å se kostnaden og evt hva besparelsen er ved å bruke smartlading.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Ingeniøren

Beregning har fungert hele tiden i app'n, men nådde aldri min beløpet for utbetaling (NOK 50), før det ble stoppet. Var dog småbeløp så ikke så mye å grine over - viktigere at den er gratis :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA