Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av sidepanel bak?

Startet av Stjerneglis, fredag 30. desember 2022, klokken 12:53

« forrige - neste »

Stjerneglis

Har noen av dere erfaring med demontering av venstre sidepanel/-deksel baki bagasjerommet? Hva er beste fremgangsmåte? Må sitteputen for baksetet ut?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Elbil er bedre enn sex

Sitat fra: Stjerneglis på fredag 30. desember 2022, klokken 12:53
Har noen av dere erfaring med demontering av venstre sidepanel/-deksel baki bagasjerommet? Hva er beste fremgangsmåte? Må sitteputen for baksetet ut?

Begynn bakerst ved å demontere plastdekslet nede i åpningen bak. Resten er stort sett bare plasklips og kanskje en stjerneskrue el 2. Mener å huske at sitteputa ikke trengs å demonteres, kun gummilistene i døråpningen.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

Stjerneglis

Takker for gode tips! Husker hvor stjerneskruene sitter? Jeg fant en sekskantet bolt nede ved siden av sitteputen.

Er det mulig å komme til bakskjermen over hjulhuset innenfra? Har en liten bulk over skjermbredderen som må masseres ut...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Elbil er bedre enn sex

#3
Sitat fra: Stjerneglis på fredag 30. desember 2022, klokken 21:15
Takker for gode tips! Husker hvor stjerneskruene sitter? Jeg fant en sekskantet bolt nede ved siden av sitteputen.

Er det mulig å komme til bakskjermen over hjulhuset innenfra? Har en liten bulk over skjermbredderen som må masseres ut...

Veldig mulig jeg husker feil mht bolt/skrue, men når en først begynner er det enkelt å demontere all plast innvendig der bak.
Jeg mener du kan komme til på innsiden av skjermen via en åpning der bak, men usikker. 2,5 år siden jeg åpnet der bak.

Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA