Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utsatt lading "virker ikke" - grønn lampe lyser når jeg kobler til lader

Startet av kajh, onsdag 28. desember 2022, klokken 18:47

« forrige - neste »

kajh

Hei

Jeg har en e-golf FL300. Jeg har satt opp avgangstid med lading hver dag klokka 06:00 og med nattrøm fra 23:00 til 06:00. Dette har virket helt fint i flere år. Når jeg kobler bilen til laderen hjemme har den grønne lampen begynt å blinke og bilen er fulladet om morgen.

For noen uker siden skulle jeg være flink og smøre silikon på gummilisten rundt ladeluken. Jeg brukte en silikonstift for gummilister som jeg kjøpte på Biltema. I den forbindelse kan jeg ha sølt silikon noe sted jeg ikke skulle ha gjort, uten at jeg var klar over det.

Etter jeg gjorde dette har utsatt lading sluttet å virke. Jeg vet jo ikke om dette er relatert. Det kan jo være helt tilfeldig, men uansett ville jeg nevne dette med silikonen.

Jeg har ikke endret noe i ladeoppsettet i bilen og jeg har sjekket at det står slik det gjorde.

Det som skjer nå når jeg koblet bilen til laderen er at den grønne lampen lyser fast men dashbordet (og WeConnect appen) viser at bilen ikke lader.

Hvis jeg trykker på knappen ved ladeporten for å starte lading med en gang begynner den å lade og lader som den skal. Hvis jeg ikke trykker på denne knappen, er ikke bilen blitt ladet i løpet av natta.

Jeg har testet med 2 ulike ladekabler med samme resultat.

Noen her som har noen tanker om hva dette kan skyldes og mulige løsninger på dette?

Takk for hjelpen!

-Kaj :)

kajh

Mulig dette er min feil. Jeg så nettopp at "charging location" på magisk vis var byttet til en som bare hadde klima, ikke lading. Det er vel trolig jeg som har endret uten å oppdage det og ladelokasjonene mine har litt for like navn.

Når jeg nå kobler bilen til lader så blinker den som den skal. Det blir spennende å se om den er fulladet i morgen tidlig og at denne oppførselen ikke endrer seg ved senere tilkobling til lader.

Jeg skal poste en oppdatering her om noen dager. Beklager støyen i tilfelle dette viser seg å være en brukerfeil!

kajh

Nå har jeg fått testet dette en del, og det var heldigvis en brukerfeil, så alt er fint nå :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA