Interresant "sadfact":
Citroen har ikke oversikt over software utgaver til disse bilene, og vistnok er eneste måten å sjekke om bilen trenger ny software er å koble den til diagnoseutstyr og forsøke å laste ned ny software. Dette koster over 1600 kr, uansett om der er ny software tilgjengelig eller ikke.
På f.eks Mercen kan jeg enkelt ringe forhandleren og høre om det finnes oppgraderinger etter en gitt dato, og hva disse adresserer, og så vurdere ut fra bilens funksjoner om det er verd å oppdatere.
Snakket med en annen som hadde sjekket sin 2014 model og der kan det se ut som det ikke er noen ny software tilgjengelig siden original software og tilgjengelig software tilsynelatende er lik. Det kan selvfølgelig også bety at han har siste software installert. Hans bil er på 2. sett hylse og girkasse, og smeller/klikker kun når han går av strømmen, ikke når han velger D og R mens bilen står stille slik min gjorde. Han nevnte også at det kan smelle kraftig om han glemmer å sette bilen i P før han skrur av "tenningen" noe min også gjorde, så det kan være han har en software som har fikset et problem, men ikke alle 3.
Om det er noen som vet mer om software på Berlingo er jeg lutters øre.