Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteri - Hopping i prosent og tilgjengelig power

Startet av Toalmar, mandag 19. desember 2022, klokken 23:56

« forrige - neste »

Toalmar

Når jeg legger inn en destinasjon i navigasjonen har leg lagt merke til at noen ganger så endrer bilen SOOC med 2-3 % begge veier. Hvis det f eks står jeg skal komme frem med 43 % SOC så etter kort tids kjøring så hopper den til 45 %, ikke 44 % først så stå der en stund før den hopper til 45 %. Nå på torsdag så reiste vi til fjells og vi ankom da med 46 % igjen på batteriet og en ute temperatur på rundt -20 grader. Det hold seg ganske kaldt helt frem til lørdag kveld, hvor temperaturen begynte å stige. Søndag formiddag lå den på ca -5. Bilen viste da 38 % SOC og jeg satte i gang laderen 1 time med 7,4 kWt. Plugget ut laderen ca 09:30. 2 timer etter dette startet vi på turen hjem, husker ikke hvilken SOC vi hadde da, men jeg la merke til at vi ikke hadde Max Power. Etter omtrent 15 minutters kjøring så har vi en god nedstigning og her opplevde jeg at selv om bilen regenerere nedover hele denne nedstigningen så mistet jeg 2 % SOC. Jeg fikk aldri Max Power på batteriet på denne turen, og jeg opplevde at den blå stripen flyttet seg litt begge veier flere ganger uten å ende på fullt. Selve turen tar ca 1 time og 35 minutter og starter på 860 moh og ender på 260 moh. Tidligere har jeg sett at bilen har startet uten Max Power, men aldri opplevd at den ikke har kommet på 1 time 35 minutters kjøring
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA