Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolf - Feil på sensor til varmepumpe (HJELP?)

Startet av Gus, mandag 19. desember 2022, klokken 15:32

« forrige - neste »

Gus

Hei.

Jeg har en eGolf fra 2016/17 som møller mener det er feil på 3 sensorer til varmepumpen. De skal ha 9500kr for å fikse dette, som er greit for meg, men sensorene er ikke til å oppdrive og jeg har ventet på deler siden slutten av november.

Er det noen som vet hvordan man kan få tilleggsvarmeren til å fungere hele tiden? Ut i fra hva jeg har lest er dette noe som skjer automatisk når bilen merker at den trenger varme.

Er det også noe man kan gjøre for å overstyre disse sensorene? En time med kjøring i -20 grader hver dag er lite fristende når Møller sier at det fort kan ta ennå en måned til jeg får reparert problemet.

ArTa

Hei, hadde samme problem på min egolf, måtte vente 2 måneder på sensorer, men en tips er å bruke ekstern kupevarmer,
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Gus

Sitat fra: ArTa på mandag 19. desember 2022, klokken 15:46
Hei, hadde samme problem på min egolf, måtte vente 2 måneder på sensorer, men en tips er å bruke ekstern kupevarmer,

Ja, prøvde det og det fungerer fint men jeg har dessverre ikke strøm (annet enn easee laderen) der bilen parkeres så det er ikke mulig. :(

ArTa

Jeg tenkte på slik 12 v kupevarmer som kan benyttes mens du kjører, siden det går utover ruten med dugg/ is når du ikke får varmluft, og bilen kan være uforsvarlig å kjøre pga. dårlig sikt.

Prøv også å sjekke om noen andre møller verksted har de sensorene inne, når jeg fikk det problemet så hadde Møller på Lillehammer og Arendal delene men de vil ikke sende til Oslo da de visste at det var manko på disse delene og kunder der ville få behov, men verdt et forsøk.
Eventuelt sjekk på nettet om det er å få tak i de delene
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA