Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor langt har Leafen din gått ?

Startet av daggad, fredag 19. oktober 2012, klokken 11:08

« forrige - neste »

EV-FTW

Min er fra april 2016, 30 kWh, kjørt nå 60 000 km.
SOH 93,88%.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

muse

Passert 84000 og første baren forsvant for 2 uker siden.
US Leaf som var kjørt 15000 når den kom til Norge i 2014.
2012 modell.

LeafPendler

Sitat fra: leafnor på torsdag 23. august 2018, klokken 23:28
Sitat fra: Kamelkongen på torsdag 23. august 2018, klokken 22:44
2013 Leaf tekna, gått 120 000, mistet en strek for 3 uker siden. Ser at jeg har fått mindre rekkevidde og dette plager meg, da det er det lille jeg trenger for å kunne pendle 8 mil en vei til jobben hele håret med nogenlunde  komfort. Ser at jeg vil slite nå når det bli kaldt... Er det ingen mulighet noe sted til å bytte dårlig celler på batteri? Bilen er jo god som gull ellers...
Det hjelper ikke å bytte enkeltceller, for degraderingen skyldes ikke en celle, men alle. Helt ny batteripakke må til. Om du klarer å få tak i ny pakke så koster den sikkert "for mye".

LeafPendler

Det som kan hjelp er å installere et varmeapparat. Jeg har selv installert Eberspächer dieselapparat. Å forvarme bilen er også bra når det er kaldt. 

LeafPendler

Sitat fra: LeafPendler på lørdag 25. august 2018, klokken 23:58
Sitat fra: leafnor på torsdag 23. august 2018, klokken 23:28
Sitat fra: Kamelkongen på torsdag 23. august 2018, klokken 22:44
2013 Leaf tekna, gått 120 000, mistet en strek for 3 uker siden. Ser at jeg har fått mindre rekkevidde og dette plager meg, da det er det lille jeg trenger for å kunne pendle 8 mil en vei til jobben hele håret med nogenlunde  komfort. Ser at jeg vil slite nå når det bli kaldt... Er det ingen mulighet noe sted til å bytte dårlig celler på batteri? Bilen er jo god som gull ellers...
Det hjelper ikke å bytte enkeltceller, for degraderingen skyldes ikke en celle, men alle. Helt ny batteripakke må til. Om du klarer å få tak i ny pakke så koster den sikkert "for mye".
Det som kan hjelp er å installere et varmeapparat. Jeg har selv installert Eberspächer dieselapparat. Å forvarme bilen er også bra når det er kaldt. 

Kamelkongen

Eber høres veldig interessant ut. Hvordan har du montert den? Eller har du fått noen til å gjøre det?

Starfox


LeafPendler

Sitat fra: Kamelkongen på søndag 02. september 2018, klokken 17:12
Eber høres veldig interessant ut. Hvordan har du montert den? Eller har du fått noen til å gjøre det?

Jeg fikk Asker Elektro Diesel til gjøre det. De gjorde det for meg for over 5 år siden som et testprosjekt. Jeg har ikke vært i kontakt med dem siden. Mitt inntrykk er at de fleste som har installert eber/webasto har gjort det selv.

Pris og og sånt kan jeg ikke hjelpe deg med. Men om du søker her på forumet her kan det hende at du blir klokere på hva som skal til for å gjøre det selv.

Haavard

Nissan Leaf 2012, 91000 km.

Har ikkje sjekket SOC på noen år men har fortsatt 12 streker :)
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

javvel

Løvet har trillet 130500 Km nå. Okt. 2013.
Fortsatt 12 streker på batteri. Venter på på OBD dongle for å sjekke SOH, men mistenker at den første streken ryker snart.....
2013 Nissan Leaf

javvel

Da fikk jeg Leafspy opp og gå.... og hadde vel rett i mine antagelser... 86,29SOH. Så da ryker det vel en bar iløpet av vinteren tenke eg...  Kjedelig å se på at drivstofftanken krymper

Hva betyr de røde strekene på battericelle skjermen?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2013 Nissan Leaf

Citroel

De røde strekene viser hvilke cellepar som balanseres.
Min nyinnkjøpte Leaf 2014 norsk har gått 75 000 km.
Leaf spy sier 20.8 kWh og 268 GIDS.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

tomrh

@javvel: Ryker en bar neste sommer, ikke til vinteren.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

javvel

Sitat fra: Citroel på torsdag 20. september 2018, klokken 20:35
De røde strekene viser hvilke cellepar som balanseres.
Min nyinnkjøpte Leaf 2014 norsk har gått 75 000 km.
Leaf spy sier 20.8 kWh og 268 GIDS.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Takker trodde først det va noe galt med de... 86% SOH er kanskje ik så galt når den har trillet 130500+ men har bare 24km til jobb, så lader kun til 80% så ofte jeg kan.





Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2013 Nissan Leaf

lifern

I dag er det nøyaktig 5 år siden jeg fikk bilen.
Passerte 210000 km i dag.
SVART EUROLEAF 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA