Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW IX priser etter 1.1.2023

Startet av audioboy, tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:41

« forrige - neste »

Carboy

Det eneste som er sikkert er at sviktende nybilsalg vil presse nybilprisene nedover.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Chimp

Sitat fra: audioboy på tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:41
Hva tror vi BMW forhandlerne gjør(om noe) med prisen på IX etter nyttår ?   

En Fully Charged IX50 veil.pris Des2022 1.140k
En Fully Charged IX50 med mva. og vektavgift ~1.330k

En Fully Charget IX50 koster i Tyskland 1.350k ink. tysk mva /1.140k eks. mva.

Hvor mye kan norsk importør klare å presse prisene før tyskere kommer løpende til Norge for å kjøpe seg bil?  Kan norsk importør sette ned prisen i det hele tatt?

Mulig markedet på tilpasse seg, men ser ikke for meg at det blir solgt veldig mange IX50 til over 1.3M......

https://www.bilia.no/biler/bmw/kampanjer/bmw-ix50/

1059 pluss vinterhjul
Men tror dette er uten firehjulsstyring og luft pga komponentmangel

Carboy

#77
For å se litt prisutviklingen på bruktmarkedet kan vi poste jevnlig billigste iX50 og iX40 her.
Jeg tar bare med fully charged biler med sportspakke og ellers uavhengig av farger og utstyr. Disse pleier å være de mest ettertraktede å selge i markedet, riktignok forbeholdt at fargen er «innenfor».

Billigste fully charged iX50 i dag: kr 930.000 med 15.500km.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=288932293

Billigste iX50 fully charged med under 5000km: 999.000kr
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283843131

Billigste iX40 fully charged i dag: 729000kr med 9500km.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=250099971

Billigste iX40 fully charged med under 5000km: 759000kr med 4500km.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=290122992
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Carboy

#78
Sitat fra: Carboy på tirsdag 14. februar 2023, klokken 09:32
For å se litt prisutviklingen på bruktmarkedet kan vi poste jevnlig billigste iX50 og iX40 her.
Jeg tar bare med fully charged biler med sportspakke og ellers uavhengig av farger og utstyr. Disse pleier å være de mest ettertraktede å selge i markedet, riktignok forbeholdt at fargen er «innenfor».

Billigste fully charged iX50 i dag: kr 930.000 med 15.500km.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=288932293

Billigste iX50 fully charged med under 5000km: 999.000kr
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283843131

Billigste iX40 fully charged i dag: 729000kr med 9500km.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=250099971

Billigste iX40 fully charged med under 5000km: 759000kr med 4500km.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=290122992

Oppdatering per 5. mars: 3 av 4 av disse er solgt.
IX50 med 15500km måtte endre pris til 900.000 før den ble markert som solgt, hva salgsprisen er vet vi ikke.

IX50 til 999.000 er utløpt annonse og trukket fra markedet. I følge et enkelt søk på offentlig side vegvesen.no kjøretøyopplysninger har den ikke fått ny registrert eier.

De to stk iX40 ble solgt - og de var jo ganske lavt priset.

Prisantydningene til de billigste iX på finn holder seg foreløpig ganske likt som for 3 uker siden. Men så blir de også solgt. De med høyere prisantydninger ser ikke ut til å bli solgt med unntak av noen forhandlerbiler.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Tomsen

Solgte min ix50 fully charged, skinn, multifunksjon 5700km på onsdag. 1 030 000,-

geear

Lov å spørre hva du betalte for den?

Chimp

#81
Sitat fra: Tomsen på søndag 12. mars 2023, klokken 09:54
Solgte min ix50 fully charged, skinn, multifunksjon 5700km på onsdag. 1 030 000,-

Privatsalg på finn? Virker som grei pris du oppnådde. Mye henvendelser/lå ute lenge?

De med 20-30k km blir liggende en stund. Kan jeg spørre om hvorfor du solgte så tidlig?

Tomsen

Jeg betalte 1 080 000,-

Privatsalg på Finn ja. Bilen lå ute i rundt en mnd.

Jeg solgte da jeg fikk ny jobb og bilen bare ville blitt brukt 1-2 ganger i mnd. Syntes da det ble en for dyr bil til å bare ha stående i garasjen.

Når det er sagt så er det den soleklart beste bilen jeg har hatt. Og hadde beholdt den i mange år om ikke behovet hadde forsvunnet fullstendig.

Carboy

IX-markedet per nå:

iX40 fully charged til under 730.000: 14 stk. billigste til 699:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=287906782

IX50 fully charged til under 950.000: 10 stk. billigste til 926000:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295028290


iXm60 til under kr 1,2 mill: 4 stk.
Den billigste av de har gått kun 11 mil og er helt ny:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=291435636
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Oddaa

Hm, hadde tenkt å kjøpe ut leaset XC60 i påvente av EX90. Bør kanskje prøve en iX40 før jeg bestemmer meg.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Carboy

#85
Den iX40 fylly charged som lå ute til 699 er satt ned til 686.000kr nå, det virker som det er kjøpers marked akkurat nå.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=287906782

Billigste iX50 fully charged ligger nå på 926000:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297430687

Så prisforholdet mellom 40 og 50 holder seg ganske likt.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Oddaa

Sitat fra: Oddaa på mandag 27. mars 2023, klokken 23:49Hm, hadde tenkt å kjøpe ut leaset XC60 i påvente av EX90. Bør kanskje prøve en iX40 før jeg bestemmer meg.
Endte opp med å kjøpe en knapt 5 mnd gammel iX40 FC. Etter de første 50 mil er jeg godt fornøyd, meget behagelig bil.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Trond.m

Jeg er overrasket over hvor mye prisen på iX har falt etter nyttår, selv om det knapt finnes konkurrenter til iX50 og M60. Nå er jo Finn prisen på iX M60 under det nivået iX50 ble omsatt for før jul. For mange er 1 mill småpenger, men for dem er det vel mer attraktivt å vurdere EQS Suv, nå som det går 13 på dusinet av iX.

geear

Det er jo generelt en redusert kjøpekraft og negative signaler i markedet som nok bidrar til en form for måtehold (selv om det virker som det foreløpig er ganske få som kjenner skoen trykke spesielt hardt, ref. boligpriser/budrunder osv.), og en bil til 1 mill+ er vel ikke akkurat grunnsteinen i Maslows behovspyramide.

Men... jeg føler jeg har lov til å si det siden jeg eier BMW, og har vært BMW-fantast og aktiv i miljøet i veldig mange år:
Jeg tror veldig mange kjøpere er ute av gamet på grunn av utseende på den bilen, fronten er bare fullstendig krise og forsetene ser ut som noe Chesterfield-inspirerte greier milevis unna BMW-sjelen. Er det NOEN som skulle kjørt iX, så er det meg, har konfigurert bil og sett på Finn også, men klarer bare ikke. Dessverre har BMW fullstendig identitetsforvirring og total designkrise for tiden. De lanserer biler/modeller med helt fullstendig forskjellig designfilosofi om hverandre, den røde tråden er fullstendig blåst bort. I det ene øyeblikket er all historikk borte med iX og M3/M4/i4, inn med Pontiac eller noe, og i neste så dukker iX3, iX1 og andre opp, i enda mer tilfeldig rekkefølge, for så et fullstendig nytt design i XM, hva skjer? Tror jeg vil ha det samme i kaffeen som de har i designavdelingen til BMW for tiden.  ;D  Hadde det vært Toyota eller Hyundai så samme f, men ikke når det er BMW...

Jalla

Sitat fra: geear på mandag 24. april 2023, klokken 15:07Det er jo generelt en redusert kjøpekraft og negative signaler i markedet som nok bidrar til en form for måtehold (selv om det virker som det foreløpig er ganske få som kjenner skoen trykke spesielt hardt, ref. boligpriser/budrunder osv.), og en bil til 1 mill+ er vel ikke akkurat grunnsteinen i Maslows behovspyramide.

Men... jeg føler jeg har lov til å si det siden jeg eier BMW, og har vært BMW-fantast og aktiv i miljøet i veldig mange år:
Hvor mange ganger skal du dra denne historien? De fleste her har nok fått med seg hva du mener om BMW for tiden.
Finn på noe nytt kan være et godt råd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA