Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Holiday update 2022

Startet av kodax, onsdag 07. desember 2022, klokken 23:13

« forrige - neste »

Stig-Arne

Sitat fra: cwave7 på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:19
Jeg er fersk Tesla eier, så beklager på forhånd for  dumt spørsmål.
1. Får man varsel noe sted i appen når ny programvare er klar for nedlasting, eller er det bare i bilen!
2. Er det noe triks for å få oppdateringen så raskt som mulig (avansert/standard)?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, man får varsel i appen.

Om du har på avansert så får du ny programvare raskest mulig. Men Tesla sender fortsatt ut oppdateringer i bølger. Så om naboen har fått ny programvare, så er det ikke gitt at du får den samtidig.

cwave7

Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:24
Sitat fra: cwave7 på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:19
Jeg er fersk Tesla eier, så beklager på forhånd for  dumt spørsmål.
1. Får man varsel noe sted i appen når ny programvare er klar for nedlasting, eller er det bare i bilen!
2. Er det noe triks for å få oppdateringen så raskt som mulig (avansert/standard)?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, man får varsel i appen.

Om du har på avansert så får du ny programvare raskest mulig. Men Tesla sender fortsatt ut oppdateringer i bølger. Så om naboen har fått ny programvare, så er det ikke gitt at du får den samtidig.
Hvor i appen ser jeg det? Er det der det står vin nr.  og gjeldende software versjon? Jeg har 2022.40.200 nå.

Stig-Arne

Sitat fra: cwave7 på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:36
Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:24
Sitat fra: cwave7 på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:19
Jeg er fersk Tesla eier, så beklager på forhånd for  dumt spørsmål.
1. Får man varsel noe sted i appen når ny programvare er klar for nedlasting, eller er det bare i bilen!
2. Er det noe triks for å få oppdateringen så raskt som mulig (avansert/standard)?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, man får varsel i appen.

Om du har på avansert så får du ny programvare raskest mulig. Men Tesla sender fortsatt ut oppdateringer i bølger. Så om naboen har fått ny programvare, så er det ikke gitt at du får den samtidig.
Hvor i appen ser jeg det? Er det der det står vin nr.  og gjeldende software versjon? Jeg har 2022.40.200 nå.

Er 2 varslinger. Om bilen ikke står tilkoblet WiFi, så får du varsel i appen om det ligger klar oppdatering til å laste ned, da får du beskjed om å koble til WiFi

Om bilen står tilkoblet WiFi, så blir programvaren lastet ned, og du får varsel om å installere den.
Varselet kommer på hovedskjermen i appen, rett under bildet av bilen.

cwave7

Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:47
Sitat fra: cwave7 på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:36
Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:24
Sitat fra: cwave7 på torsdag 15. desember 2022, klokken 19:19
Jeg er fersk Tesla eier, så beklager på forhånd for  dumt spørsmål.
1. Får man varsel noe sted i appen når ny programvare er klar for nedlasting, eller er det bare i bilen!
2. Er det noe triks for å få oppdateringen så raskt som mulig (avansert/standard)?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, man får varsel i appen.

Om du har på avansert så får du ny programvare raskest mulig. Men Tesla sender fortsatt ut oppdateringer i bølger. Så om naboen har fått ny programvare, så er det ikke gitt at du får den samtidig.
Hvor i appen ser jeg det? Er det der det står vin nr.  og gjeldende software versjon? Jeg har 2022.40.200 nå.

Er 2 varslinger. Om bilen ikke står tilkoblet WiFi, så får du varsel i appen om det ligger klar oppdatering til å laste ned, da får du beskjed om å koble til WiFi

Om bilen står tilkoblet WiFi, så blir programvaren lastet ned, og du får varsel om å installere den.
Varselet kommer på hovedskjermen i appen, rett under bildet av bilen.
Tusen takk!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim-

Jeg har aldri fått push melding hvis bilen ikke har vært tilkoblet wifi. Da må en åpne appen og se om det ligger en klar for å laste ned. Hos meg kommer de ofte på natten
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Da holder jeg på å installere den  :) lå klar for installasjon i appen når jeg våknet i dag. Holder på å installere nå, så da blir det gøy å sjekke ut track mode  :+1:

Trultefan

Sitat fra: førategangtesla på fredag 16. desember 2022, klokken 05:45
Da holder jeg på å installere den  :) lå klar for installasjon i appen når jeg våknet i dag. Holder på å installere nå, så da blir det gøy å sjekke ut track mode  :+1:

Famous last words. Kos deg :)
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

førategangtesla

#37
Etter å ha kjørt litt med denne oppdateringen, så lurer jeg litt på om de har gjort noe med varmepumpen? Jeg har en model y performance fra Tyskland og nå skal jeg ikke si at jeg har vært kald i bilen, men når jeg kjørte i 14 minusgrader her for noen dager siden, så nyttet det ikke å ha klima i auto, det blåste noe voldsomt og jeg hørte varmepumpen godt, så jeg måtte kjøre i manuell med vifte på 2-3 og ha temperaturen på 22-23 grader. Nå kjører jeg i auto og har temperaturen på 20-21 med lav hastighet og jeg koker nesten i bilen, selv i 12 minusgrader. Rett og slett supert  :+1: stille og rolig i bilen og vi har det godt og varmt.

Jeg vet at de har gjort noe, at jeg kan endre viftehastighet i auto, men jeg lurer på om ikke de har gjort noe annet også, fordi den oppfører seg anderledes på en veldig positiv måte

Lucaria

Appropå viften, er det noen muligheter å slå av utblåset bak til barnen men ha på framme?

Kim-

Velg Bak på klima og skru av.....
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Lucaria


Handyman

Sitat fra: Lucaria på søndag 18. desember 2022, klokken 10:11
Sitat fra: Kim- på lørdag 17. desember 2022, klokken 21:50
Velg Bak på klima og skru av.....
Aha, nais det skal jeg teste. Takk.
Da er det nok flere ting i manuaken du har gått glipp av ;-) Les den fra begynnelse til slutt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Otkristo

Tesla har lagt inn nye 3.parts hurtigladere i navigasjonen.
Tidligere fikk jeg kun opp MER sine, men nå finner jeg også Recharge, Eviny, Greenstation

OlaM

Ikke fått testet så mye, men sveip for dekktrykk / triptellere er topp. Og automatisk blinklys-stopp fungerte veldig bra. Trenger bare trykke halvveis ned så går de konstant, og stort sett skrur den seg av riktig ved kryss, feltskifte og rundkjøringer. Tror det var en gang i en rundkjøring til høyre med lite styreutslag den ikke skrudde seg av, og i en annen der svingen fortsetter til høyre trengte jeg en rask oppretting mot venstre for å trigge automatisk kansellering. I verste fall er det jo bare å kansellere slik man uansett gjorde hele tiden før.
'21 3LR

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA