Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Holiday update 2022

Startet av kodax, onsdag 07. desember 2022, klokken 23:13

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 14. desember 2022, klokken 07:44
Det er iallefall nevnt i release notes på oppdatering som nettopp er installert. Mediekontroller, dekktrykk og reisehistorikk ved swiping. Kan sjekke når jeg kommer i bilen.
Stemmer, fikk den selv nå, men har ikke fått sjekket enda. Deilig at funksjonen endelig er tilbake, den har vært savnet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 14. desember 2022, klokken 08:46
Her er bildet av kortene ved swiping:
Endelig! Hva vises når du "drar opp" i media-kortet?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

"Climate Control Fan Speed
Adjust fan speed intensity while remaining in AUTO climate by selecting 'LO', 'MED', and 'HI' from the fan intensity selector on the climate control popup."

Denne setter jeg pris på. Synes ofte at viftene går litt unødvendig fort.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Lucifer-

Sitat fra: Handyman på onsdag 14. desember 2022, klokken 08:49
Sitat fra: Lucifer- på onsdag 14. desember 2022, klokken 08:46
Her er bildet av kortene ved swiping:
Endelig! Hva vises når du "drar opp" i media-kortet?

6 eller 8 sanger/spillelister tror jeg, vet ikke om den er dynamisk, og om det eventuelt er forskjell på Tidal/Spotify/Apple Music.

Bruker Tidal for best mulig lydkvalitet. Kommer fra en V60 med B&W-anlegg med Spotify på ekstrem lydkvalitet, så er ganske bortskjemt.

Noen som vet om Spatial Audio nå er inkludert i Apple Music. Evt. hva slags lydkvalitet som er der? Ser det ikke er noen last-ned funksjonalitet enda.

Klykken

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 14. desember 2022, klokken 08:46
Her er bildet av kortene ved swiping:
Haha, tenkte senest i dag at det er temmelig irriterende å måtte ha opp mediespilleren for å kunne se hva som spilles. Hvorfor kan ikke det være under visualiseringen av bilen?? Godt! :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Handyman

Sitat fra: RuneW på onsdag 14. desember 2022, klokken 08:52
"Climate Control Fan Speed
Adjust fan speed intensity while remaining in AUTO climate by selecting 'LO', 'MED', and 'HI' from the fan intensity selector on the climate control popup."

Denne setter jeg pris på. Synes ofte at viftene går litt unødvendig fort.
Helt enig, dette har jeg savnet. Dersom det ikke er fuktig i kupeen kan man nok også spare en del energi ved å redusere viftehastigheten.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

larsgk

Må man ha abonnement på Apple Music, eller er det det inkludert slik som Spotify om man har premium?

model3pw


OlaM

Sitat fra: RuneW på onsdag 14. desember 2022, klokken 08:52
"Climate Control Fan Speed
Adjust fan speed intensity while remaining in AUTO climate by selecting 'LO', 'MED', and 'HI' from the fan intensity selector on the climate control popup."

Denne setter jeg pris på. Synes ofte at viftene går litt unødvendig fort.

Kult! Slår av og til over i manuell når jeg synes viftene går litt feil. En typisk situasjon er langtur med to stk i bilen, da blir det gjerne dårlig luft etter noen timer. Og så må jeg trykke av setevarmer auto når jeg setter den tilbake på auto. Hvis jeg nå bare kan velge HI er det topp. Energisparing på low som Handyman nevner er også et godt tips.
'21 3LR

geear

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 13. desember 2022, klokken 23:32
Sitat fra: geear på tirsdag 13. desember 2022, klokken 22:03
Nå går det rykter om at Y Performance får track mode med denne oppdateringen! Min har ikke fått den enda, noen som har fått og kan bekrefte/avkrefte?

Kom trackmode ja.
Det var interessant med drifting mode på snø! 😬 mangler diffbrems, men morofaktor allikevel.  ;)

turfsurf

Sitat fra: geear på onsdag 14. desember 2022, klokken 20:39
Det var interessant med drifting mode på snø! mangler diffbrems, men morofaktor allikevel.  ;)
Jepp, slipper greit fort
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Daniel80

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 13. desember 2022, klokken 23:32
Sitat fra: geear på tirsdag 13. desember 2022, klokken 22:03
Nå går det rykter om at Y Performance får track mode med denne oppdateringen! Min har ikke fått den enda, noen som har fått og kan bekrefte/avkrefte?

Kom trackmode ja.


Kjipt at de ikke kan slippe det til LR også.. For oss med Model 3 må vi jo velge enten Hengerfeste eller Trackmode. Det suger!
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

førategangtesla

Jeg har ikke fått denne enda til min MYP, får håpe oppdateringen kommer ila få dager. Track mode blir bra  :+1:

cwave7

Jeg er fersk Tesla eier, så beklager på forhånd for  dumt spørsmål.
1. Får man varsel noe sted i appen når ny programvare er klar for nedlasting, eller er det bare i bilen!
2. Er det noe triks for å få oppdateringen så raskt som mulig (avansert/standard)?


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA