Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading med schukoladekabel. (Nødladekabel)

Startet av ENTO, søndag 04. desember 2022, klokken 00:32

« forrige - neste »

ENTO

Bruker å lade med nødlader på hytta. I displayet på WeConnect appen står det vanligvis gjenstående ladetid og f.eks 2kwt lading. Idag, etter en stund, 10-15 min. faller verdien i displayet i appen til 500watt ! Hvorfor gjør den det ? Batteriet viser 55% og skal lades til 80%. Utetemp. er minus 6 grader.

SveinJ

Har du sjekket om app eller bil er satt i «redusert AC»?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Orbit

Spekulativt, så viser WeConnect ladeeffekt, dvs uten effekten som går med til å varme opp kjølevæske/batteri. Så på en kald dag går mye av tilgjengelig effekt til varming, som forhåpentligvis reduseres etter noen timer.

På nødladere kan en også få lav effekt dersom det detekteres høy temperatur i stikkontakten, typisk reduksjon til 6A (1,2 kW). Etter tap i AC/DC, forbruk til sirkulasjonspumper etc, er det ikke helt umulig at det i så fall bare er igjen 500 W til faktisk lading.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA