Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stopp på utlevering av IX50 pga. feil i høyspenningsdelen

Startet av Fallskjerm, fredag 02. desember 2022, klokken 11:55

« forrige - neste »

Fallskjerm

i dag fikk jeg melding fra Bilia at det er stopp på registrering og utlevering av IX50 pga. feil i høyspenningsdelen (bilen står hos forhandleren).

Man for håpe dette løser seg raskere enn hos Toyota og hjul problematikken.
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
BMW IX 50 (solgte LC 150)for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

Trond.m

Sitat fra: Fallskjerm på fredag 02. desember 2022, klokken 11:55
i dag fikk jeg melding fra Bilia at det er stopp på registrering og utlevering av IX50 pga. feil i høyspenningsdelen (bilen står hos forhandleren).

Man for håpe dette løser seg raskere enn hos Toyota og hjul problematikken.
Ja, det var jo ekstremt dårlig timing. Gjelder det alle nye som er produsert i november ?

Orbit

Kan det være samme som denne tilbakekallingen i USA?
Sitat fra: https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=22V541000BMW of North America, LLC (BMW) is recalling certain 2022-2023 iX xDrive50, iX M60, 2022 i4 eDrive40, and i4 M50 vehicles. The high voltage battery may have internal damage, resulting in an electrical short-circuit.
....

BMW AG has issued a Delivery Stop (effective September 30, 2022) on a small number of Model
Year 2022-2023 BMW i4 Gran Coupe and iX SAV vehicles that were produced between November
10, 2021 and October 21, 2022. As of October 26, 2022, this delivery stop has been upgraded to a safety recall.

Bilens VIN kan sjekkes her: https://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/bmw-service/rueckrufe.html
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hybrid88

Hva skjer med moms og avgift på biler som skulle vært levert før nyåret? :P
Etron 55
E-golf
911 GT3

1Ampera

Alle biler som blir registrert i 2022, er fri for avgifter. Det er registreringsdato som gir grunnlag, blir bilen registrert 2023, påløper avgifter.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

hybrid88

Ok

Jeg tror ikke de registrerer bilene hvis de har leveringsproblemer. Slik jeg tolker første innlegget vil det bety at mange får ekstra kostnader. Kjedelig

En interessant problemstilling, hvem bør dekke de kostnadene når det skyldes feil fra fabrikk. Hvis levering var satt til før nyttår
Etron 55
E-golf
911 GT3

Trond.m

Hvorfor skulle de ikke registrere de hvis de er fortollet ? Det er jo en fordel både for forretning, importør og fabrikken på få de inn på 2022 statistikken. Og ikke minstcer det en fordel for kundene. Kan ikke se at det er noe i lovverket som hindrer dem i å gjøre det heller, så det er vinn-vinn og mere vinn.


1Ampera

2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA