Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Får ikke kontakt med bil

Startet av filtvet, onsdag 30. november 2022, klokken 07:53

« forrige - neste »

filtvet

Får ikke kontakt med bil fra app siste 2 dager. Har siste versjon. Det skjedde også i sommer og kom plutselig tilbake. Har tesla problemer med sine "sky"?

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kartelaven

Har bilen sovnet og mobilen er på Wifi, får du kontakt ved å bytte til mobildata.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

OlaM

Vi fikk bil omtrent samtidig, har din premium connectivity gått ut?
'21 3LR

Handyman

Sitat fra: OlaM på onsdag 30. november 2022, klokken 19:42
Vi fikk bil omtrent samtidig, har din premium connectivity gått ut?
Man skal ha kontakt med bilen uansett om man har PC eller ikke.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jlan

Sitat fra: filtvet på onsdag 30. november 2022, klokken 07:53
Får ikke kontakt med bil fra app siste 2 dager. Har siste versjon. Det skjedde også i sommer og kom plutselig tilbake. Har tesla problemer med sine "sky"?
Jeg fikk heller ikke vekket bilen før i dag. Jeg tror problemet er bilens mobilnettforbindelse. Enten feil fra Telia eller manglende dekning.

Jeg hadde feil på antennen før i år, og bilen kunne da ikke vekkes, selv om den var på wifi. Men hvis jeg var på bluetooth range kunne den vekkes ved å låse den opp, og kom da opp på wifi.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

filtvet

Og der var den oppe igjen. Har ikke endret noenting.....

t4.ravenbird

Sitat fra: filtvet på torsdag 01. desember 2022, klokken 09:59
Og der var den oppe igjen. Har ikke endret noenting.....

Samme skjedde meg .. men jeg var tom for data for november på mobilt bredbånd  ;)

Apache

Jeg sliter med å få kontakt med bilen nå etter siste oppdateringen. Appen klarer ikke å vekke bilen når den sover. (TMS75d)

Handyman

Sitat fra: t4.ravenbird på torsdag 01. desember 2022, klokken 10:15
Sitat fra: filtvet på torsdag 01. desember 2022, klokken 09:59
Og der var den oppe igjen. Har ikke endret noenting.....

Samme skjedde meg .. men jeg var tom for data for november på mobilt bredbånd  ;)
Ditt mobile bredbånd påvirker ikke Teslaens nettilgang.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

zbk

Samme problem hos meg. Når bilen går i dvale får appen ikke kontakt lengre. Dersom den står på lading eller at jeg vekker den ved å trykke på håndtaket, feks (uten nøkkel) får jeg kontakt igjen. (TMX100D 2018)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

oggy007

Bumper denne. Forferdelig irriterende. Model S 2018, med siste oppdatert om ikke jeg tar feil. 2022.44.25.2
Dette skjedde for 3 oppdateringer siden ca, har kommet en i uka de siste 3 ukene, men husker ikke hvilken det skjedde med.
Men er akkurat som forklart over, når bilen går i «søvn», etter 1 time ish, så får en ikke kontakt med bilen uten å åpne/våkne den manuelt med nøklene.

Hva i allverden er det som skjer!?
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Loff

Hadde samme problem, men etter å ha fått ny oppdatering igjen på onsdag fungerer det på nytt som det skal. 2014 S60
Nordmøre
2011 Mitsubishi i-Miev m/dieselbrenner og krok (kjøleskapet)
2011 Buddy M9 NiMH m/originalt skinninteriør, soltak og krok
2008 Buddy (telefonkiosken)
2014 Tesla Model S 60 (Rocinante)
2015 Zero SR
Hard Rock hybridsykkel med Bafang bakhjulsmotor
Mongoose mountainbike med Bafang krankmotor

JorEl

Ofte har jeg fikset sen oppkobling til bilen, med avslutte app, og så starte den igjen.
Har de siste ukene opplevde dette som oggy007:  ikke kontakt med bilen uten å åpne/våkne den manuelt med nøklene.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

oggy007

Sitat fra: JorEl på lørdag 17. desember 2022, klokken 00:28
Ofte har jeg fikset sen oppkobling til bilen, med avslutte app, og så starte den igjen.
Har de siste ukene opplevde dette som oggy007:  ikke kontakt med bilen uten å åpne/våkne den manuelt med nøklene.


Nei, det er ganske sykt. Fikk ny oppdatering for et par dager siden, det ble ikke bedre da heller! Nesten så jeg må avtale service for å få dem til å se på det, men det er jo flere som har samme problem, så det er vell egentlig nødt til å være noe software problemer..
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA