Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ariya - kostbar bil i Tyskland også

Startet av El-inor, fredag 05. mai 2023, klokken 10:05

« forrige - neste »

El-inor

Har tilbragt noen dager i Berlin nå, men uten å ha sett snurten av en Ariya. Kanskje ikke så rart, det er en kostbar bil her også. Sjekket den tyske konfiguratoren og fant at min Evolve (306 hk) 4x4 med metallic og vinterhjul kommer på ca. 70 000,- Euro som altså nå er 840.000,- NOK.

I Tyskland er samme bil også å få med 394 hk motor mot et tillegg på 5.000,- Euro (60.000,- NOK). Da med skinnseter og noe større skjerm så vidt jeg kan se.

https://www.nissan.de/fahrzeuge/neuwagen/ariya.html
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

T-Max

Sitat fra: El-inor på fredag 05. mai 2023, klokken 10:05I Tyskland er samme bil også å få med 394 hk motor mot et tillegg på 5.000,- Euro (60.000,- NOK). Da med skinnseter og noe større skjerm så vidt jeg kan se.

Differansen i Norge på Evolve og Evolve+ er NOK 55.000, dvs, nok så lik differanse.

Jan-Børre Olsen

Det står ikke nevnt noen steder på Nissan.no at Evolve+ versjonen har større effekt som jeg kan se, bare større lader og litt mer utstyr. Jeg tolker det som at ekte Evolve+ ikke finnes i Norge. Jeg har alt utstyret som det står på Nissan.no at en +modell har(22kW lader osv).
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA