Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på hjemmeladeboks. Problemer!

Startet av toreml, torsdag 24. november 2022, klokken 07:36

« forrige - neste »

toreml

Hei
Jeg har akkurat fått meg en e-Golf 2019. Og i dag så skulle jeg koble den til ladeboksen, men den (boksen) piper og lyser gult. Det lyser også gult ved ladekontakten i bilen.

Jeg brukte ladeboksen i natt - da jeg ladet en Outlander vi har uten problemer.

Jeg er også sikker på at jeg satt i ladekontakten ordentlig i ladeboksen. Får ikke dyttet den lenger inn uten å flytte på den.

Ifølge en elektrikker som var her i forrige uke og hjalp med med å flytte boksen - så er det en 3 fas / 16A / 400V

Den kabelen som jeg fikk med bilen var merket 32A / 480V (?).
Kan det ha noe med kabelen å gjøre - eller har det i utgangspunktet ikke noe å si?

Jeg får ladet bilen vi nødlader.


Tore

TB

Ladekabel er merket med maksimal strøm og spenning den er godkjent for.

Hva sier manual til ladeboksen om gult lys?
Finnes mange ulike varianter ladebokser, varierer hva lys og lydsignal betyr.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

toreml

Etter tips ifra Garo så viste det seg at det var en gummipakning inne i kontakten på laderen som hadde løstnet.
Det var ikke helt uvanlig.
Fikk beskjed om å bare pirke den ut, da den egentlig ikke hadde noen praktisk funksjon.
Det var for støvbeskyttelse - de har fjernet den på nyere modeller.

Gummipakning borte -> lading OK :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA