Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Performance varmeapparat sluttet å virke

Startet av Trultefan, søndag 20. november 2022, klokken 00:53

« forrige - neste »

Trultefan

Hentet bil på torsdag i tr.heim vin 043xxx. Fredag kveld sluttet varmeapparat å funke m/feilmelding på skjerm.

Ringte nødtelefon til Tesla (mener han sa de satt i Amsterdam) og de prøvde å sparke igang det, men ingen fiks.
Han sa bilen måtte inn på verksted og la inn time hos sc tr.heim mandag.

Men er det slik at dette fortsatt er et problem på varmepumpe bilene? eller er jeg bare litt uheldig her?

Kan også legge til at tidligere på fredag hadde jeg vært på sc for å justere en bakrute som ikke gikk helt opp pga skjevhet. Hadde ikke bestilt time, men kjørte bare innom når jeg oppdaget det. Verksted begynte på bilen med engang. ca 2 timer tok. det dem å justere vindu og skifte en list i toppen på samme dør

Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

viggosk

Hei
Et lite tips som jeg lærte her når jeg var inne å byttet frontrute på vår Y er å laste ned software på bilen.
Da de byttet rute på min bil så hadde de da tatt av sensor på ruta som også er med å juster klima i bilen.
Denne må da kalibreres på nytt og det skjer når man får ny software.

Etter jeg fikk denne så var varmen tilbake og feilmeld borte.

Stjerneglis

Du kan vel ikke laste ned software selv sånn uten videre hvis den ikke ligger tilgjengelig for bilen på app/skjerm?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

viggosk

Hei
Det finnes 2 svar til dette.

1. Når jeg gjorde dette var jeg hos Tesla Servicesenter som gjorde dette
2. Gå inn i Servicemode og velg last ned software på nytt.

Eller ring Veihjelp og be de sende ny request til bilen din-

Trultefan

#4
Da har jeg etter 1 døgn med ny bil fått lånebil (myp). Ser av estimatet at her skal det byttes litt komponenter

Det skal skiftes både supermanifold assembly og varmepumpe. usikkert når deler kommer. Estimert ferdig 8/12, men dette var helt i det blå. Dette gjelder flere av nyere my fra tyskland kunne de fortelle.
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

førategangtesla

Jeg har fått med meg dette fra model y gruppen på Facebook. Det er visst ganske mange som har problemer med varmepumpe i de helt nye bilene sine for tiden, da spesielt de fra Tyskland virker det som. Kan ikke si at det er særlig tillitsfullt når jeg selv skal hente ut en ny MYP neste uke. Selvfølgelig så har det blitt levert ut veldig mange biler nå, men at det skjer også bare få meter etter at bilen har blitt hentet ut er ikke akkurat bra. Kan vel tyde på at mange vil få problemer med dette fremover.


bjheggset

Sitat fra: førategangtesla på onsdag 23. november 2022, klokken 19:23
Jeg har fått med meg dette fra model y gruppen på Facebook. Det er visst ganske mange som har problemer med varmepumpe i de helt nye bilene sine for tiden, da spesielt de fra Tyskland virker det som. Kan ikke si at det er særlig tillitsfullt når jeg selv skal hente ut en ny MYP neste uke. Selvfølgelig så har det blitt levert ut veldig mange biler nå, men at det skjer også bare få meter etter at bilen har blitt hentet ut er ikke akkurat bra. Kan vel tyde på at mange vil få problemer med dette fremover.
Som med mye, hører du ofte kun fra folk med problemer eller som har noe å klage på. Garanterer deg at de aller aller fleste, får en feilfri bil. Jeg hentet idag, helt kanon og levde opp til alle forventninger. Forøvrig min tredje, feilfrie Tesla, foruten en Model 3 med mindre kosmetiske feil fra utlevering.


Sent from my iPhone using Tapatalk

vegardg

Hentet ny YP for en uke siden. I dag var det bare kald luft fra klimaanlegget. Må på service, de kunne ikke si hvor lang tid det kom til å ta. Det var mange som opplevde denne feilen sa gubben i andre enden av telefonrøret.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

vegardg

Sitat fra: Kim- på onsdag 30. november 2022, klokken 19:11
Hvor lenge var det kald luft?
I mitt tilfelle fram til de får inn deler og gjør nødvendige reparasjoner 12. desember.

Silkefot

Husk at mangel på varmeapparat kan være trafikkfarlig hvilket gjør at du bør få tilbud om en lånebil
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Sinnataggen

Jeg opplevde også dette igår på 3 uker gammel MYP. Måtte kjøre i 2 timer uten varme for å komme hjem. Frontruten dugget, og da måtte jeg sette på vifte med kaldluft for å få det vekk. Frøs noe helt vannvittig der jeg satt uten jakke. Den hadde jeg nemlig måtte legge over barna i baksetet. Sent på natta, så ikke så mye alternativer. Har lagt inn serviceforespørsel i app, men ikke hørt noe idag. Hadde vel ikke regnt med det heller, men bilen er ubrukelig frem til det er fikset.

Har stusset over dårlig temperatur regulering siden jeg fikk bilen. Enten for kald eller for varm. Har ofte måtte sette den i manuell for å klare å holde jevn temperatur. Feilen inntraff på kveldens andre supercharge. Første gangen ble det ufattelig varmt i bilen, selv om termostat var satt til 18 grader. Jeg kommenterte da at det kunne virke som om tempføler er helt på bærtur.

Dette samt de hersens vindusviskerne som lever i sin egen verden, gjør at jeg tenkte mer enn en gang på muligheten for å kvitte meg med bilen på vei hjem.
Kjenner jeg blir litt oppgitt av følelsen av å ha kjøpt en billig kinesisk bil, når den er produsert i Tyskland av ett firma som nå tross alt har bygd noen biler.

Lucifer-

Er jo livredd når jeg nå har hentet ut en MYP for 10 dager siden. Det du nevner om temperaturregulering har jeg dog også reagert på. Men jeg tror dette har kommet med en eller annen softwareoppdatering. Ofte er det ganske god temperatur i bilen, mens jeg allikevel fryser på lårene. Og setevarmen er oftere aktiv enn jeg liker, iallefall med dette i bakhodet. Men sånn ble min LR21 den siste tiden også før jeg byttet den med MYP.

Noen flere som har opplevd mer ujevn temp i bilen den siste tiden, selv med gammel bil?

vegardg

Sitat fra: Sinnataggen på søndag 04. desember 2022, klokken 21:04
Jeg opplevde også dette igår på 3 uker gammel MYP. Måtte kjøre i 2 timer uten varme for å komme hjem. Frontruten dugget, og da måtte jeg sette på vifte med kaldluft for å få det vekk. Frøs noe helt vannvittig der jeg satt uten jakke. Den hadde jeg nemlig måtte legge over barna i baksetet. Sent på natta, så ikke så mye alternativer. Har lagt inn serviceforespørsel i app, men ikke hørt noe idag. Hadde vel ikke regnt med det heller, men bilen er ubrukelig frem til det er fikset.
Ikke noe å vente på, bare lever den på verksted med en gang. Jeg gjorde det neste morgen. De hadde ingen lånebil tilgjengelig, men jeg fikk Uber-kupong på 830 kroner dagen. Dagen etter ringte de og sa de hadde en MYP lånebil til meg som jeg får ha til min er ferdig reparert.

Han som kom inn på verkstedet etter meg hadde en MYP han hadde hentet ut 3 dager tidligere. Akkurat samme feil.

Kim-

Jeg merket dette på min LR ved forvarming i går. Den varmet ikke før jeg trykket på defrost og rutevarmer. Har en feeling på at jeg mister varmen også snart. .
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA