Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rust rundt hjulnav

Startet av SHill, lørdag 19. november 2022, klokken 00:36

« forrige - neste »

SHill

Byttet nylig til vinterdekk og oppdaget mye rust i hjulnavet. Eventuelt hva bør/kan jeg gjøre?

Rust på alle fire hjulnav, litt mindre bak. TM3 fra mars 2022.


sjokomelk

Du bør kjøre bilen når du trenger å kjøre bil. Når du ikke trenger å kjøre bil lar du den stå parkert. ;D
Dette er helt normalt og er på alle biler. Ingenting å tenke på eller bry seg om.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

førategangtesla

Dette er ufarlig og helt vanlig.

Jeg pleier å smøre tynt med fluidfilm på alle anleggsflater og navhull hver gang jeg bytter dekk. Da mener jeg veldig tynt, det holder å sprute på ei fille og gni over slik at det kommer ei tynn hinne. Samme med hjulmuttere.

SHill

Sitat fra: førategangtesla på lørdag 19. november 2022, klokken 14:54
Dette er ufarlig og helt vanlig.

Jeg pleier å smøre tynt med fluidfilm på alle anleggsflater og navhull hver gang jeg bytter dekk. Da mener jeg veldig tynt, det holder å sprute på ei fille og gni over slik at det kommer ei tynn hinne. Samme med hjulmuttere.

Takk for tipset

Det ser jo ikke veldig pent ut hvis man ikke dekker det til

Helge

Gjør som allerede foreslått "Jeg pleier å smøre tynt med fluidfilm..." eller annet middel som bremser rusten. Å sette på navdeksel (for eksempel med Tesla logo) på felgene (om du ikke allerede har det) er også en god ide tenker jeg.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Helge

2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA