Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kansellering av kontrakt pga. manglende ultralydssensorer

Startet av geear, fredag 18. november 2022, klokken 21:28

« forrige - neste »

førategangtesla

Sitat fra: petersv på tirsdag 13. desember 2022, klokken 10:18
Har hatt bilen ca tre uker uten ultralyd og radar. Radar merker men lite til at er borte, og bortsett fra sensorer foran, er det overraskende lite jeg tenker over at ultralyd også mangler.

Jeg må si meg fornøyd med autopiloten, den fungerer veldig greit synes jeg til mitt bruk og savner på den måte ikke radar. Men hvis det er slik at HD radar hjelper til i parkeringssituasjoner så blir jeg sur, for da har jeg fått bil uten Uss og radar, så den kan bli kjedelig

Haggish

En kompis kansellerte sin MYP i dag og fikk denne meldingen fra Tesla!  😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

RRP

Hva er prosedyren for å kansellere bestillingen?
Jeg kan ikke se et kanselleringsalternativ på kontosiden.
2022: Tesla Model Y LR (Ordered October)
2020: Leaf 40Kwh Tekna
2020: Hyundai Kona 2020 - Bought and Sold
2019: Leaf 40Kwh - Rented
2019: Hyundai Kona 2020 - Ordered

Taben

#64
Sitat fra: RRP på torsdag 22. desember 2022, klokken 16:59
Hva er prosedyren for å kansellere bestillingen?
Jeg kan ikke se et kanselleringsalternativ på kontosiden.

Hei. Se dokumenter på din konto, der finner du bestillingsavtalen som inneholder kjøpsavtalen, vilkår og bestemmelser, samt angreskjema som sendes til Tesla. Depositumfaktura ligger på samme sted.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Jonny85

Sitat fra: Haggish på torsdag 15. desember 2022, klokken 16:54
En kompis kansellerte sin MYP i dag og fikk denne meldingen fra Tesla!  😉🙏


Hvordan gikk han frem for å få tilbake depositumet når han kansellerte bilen?
Hentet ut en MYP i november og får en Y Long range med levering om en uke. Hørte med Tesla og det viser seg at den faktisk er fra Kina og med ryggesensor også, men trenger ikke to biler, så kommer til å kansellere denne. Ville jo gjerne hatt Ryggesensor da Tesla vision lar vente på seg, også går det rykter om at de skal produsere med radar og ryggesensor fra januar- februar...

Haggish

Sitat fra: Jonny85 på fredag 06. januar 2023, klokken 00:41
Sitat fra: Haggish på torsdag 15. desember 2022, klokken 16:54
En kompis kansellerte sin MYP i dag og fikk denne meldingen fra Tesla!  😉🙏


Hvordan gikk han frem for å få tilbake depositumet når han kansellerte bilen?
Hentet ut en MYP i november og får en Y Long range med levering om en uke. Hørte med Tesla og det viser seg at den faktisk er fra Kina og med ryggesensor også, men trenger ikke to biler, så kommer til å kansellere denne. Ville jo gjerne hatt Ryggesensor da Tesla vision lar vente på seg, også går det rykter om at de skal produsere med radar og ryggesensor fra januar- februar...

Han stilte bare spørsmålet « Jeg ønsker og avbestille bilen, må jeg bruke angreretten for og få tilbake depositumet på kr 2500,-?» Svar. «Nei, ingen problem med depositumet, det ordner seg»
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

kathri1e

Jeg fikk utlevert en yp i desember. Fikk ikke melding om å godkjenne uten sensorer. Men bilen er uten sensorer og den er i bruk, men jeg synes det er ugreit uten disse sensorene. Er fult klar over at en ikke skal stole på disse, men en ny bil laga i 2022 så ønsker jeg gjerne sensorer både fremme og bak. Og så er jeg godt vant i fra tidligere biler. Synes det er veldig greit når det piper når jeg nærmer meg ting jeg ikke skal treffe..

Har en krav på noe som helst info om når disse oppdateringene skal komme som skal være erstatte sensorene?
Er faktisk så irritert at jeg vurderer å selge bilen for så å kjøpe en som er produsert med sensorer..  ::)

sjokomelk

Hvis du bestilte bilen etter at hjemmesiden ble endret til at de ikke ble levert med dette, har du ikke krav på noe som helst, for du har fått det du har bestilt og det har vært informert gjennom hele prosessen. (At du kanskje ikke har lest det du har signert på, er en annen sak.)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Blitz

Ser på en Tysk Tesla side at det kommer til å bli fremsatt et gruppesøksmål mot Tesla for manglende sensorer, med krav om 2500 Euro i kompensasjon.

https://teslamag.de/news/tesla-inkasso-firma-sammelverfahren-ultraschall-abschaffung-56032

Er det noen av dere som kansellerte kontrakten på grunn av manglende sensorer har fått tilbakebetalt ordregebyret på 2500 kr?

elektro

Var på nippet tok å bestille en Model Y LR QuickSilver etter prisnedgang, men det er uaktuelt uten ul-sensorer, er min første tanke. Er også veldig godt vant med frontkamera og 360 view. Kan selvfølgelig teste det, men..

Det snakkes om at radaren skal komme tilbake, hva tror man om UL-sensorene? Og når tror man HW4 kommer? Tror jeg må vente å se jeg altså..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

snakkesalig

Jeg ville uansett bestilt nå, bare for å sikre deg mot prisoppgang. Du kan utsette levering til løsning er på plass.

Vaduz

Det som kommer til å skje, er at tesla setter opp prisen akkurat nok til at man lurer på om det var verdt parkeringssensorene, og slik går dagene:)

Haggish

Sitat fra: Vaduz på torsdag 26. januar 2023, klokken 18:25
Det som kommer til å skje, er at tesla setter opp prisen akkurat nok til at man lurer på om det var verdt parkeringssensorene, og slik går dagene:)

Tull!!!
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA